Згідно з даними LSEG, російська нафта й продукти потрапили в морську пастку на чотирьох танкерах після того, як Сполучені Штати застосували до суден нові санкції, пов’язані з Іраном.
Ця подія показує, як москва й Тегеран посилили співпрацю перед лицем посилення західних санкцій і як Захід намагається розплутати складну мережу фірм, щоб зменшити лазівки й доходи для обох країн.
4 квітня Сполучені Штати запровадили нові пов’язані з Іраном санкції проти судноплавної компанії Oceanlink Maritime DMCC та її суден, посилаючись на її роль у перевезенні товарів від імені іранської армії.
Міністерство фінансів заявило, що Сполучені Штати використовують фінансові санкції, щоб ізолювати Іран і порушити його здатність фінансувати свої проксі-групи та підтримувати війну росії в Україні.
У список суден, які потрапили під санкції, входять три паливні танкери, які вантажили нафтопродукти в лютому-березні, і танкер сирої нафти, який вантажив російську нафту на початку квітня.
Дуже великий нафтовий перевізник (VLCC) Anthea наприкінці березня завантажив близько 200 тис. метричних тонн російської сирої нафти марки Urals біля Лаконської затоки поблизу Греції за допомогою двох окремих суден (STS) і зараз стоїть на якорі у Суецькому каналі з нафтою на борту, показали дані LSEG.
За повідомленням LSEG, судно залишалося на якорі в Суецькому каналі з початку квітня.
Згідно з оприлюдненими даними компанії, інше судно, яке перебуває під санкціями, Elsa, взяло на борт мазут у березні через пересадку з судна на судно поблизу грецького порту «Каламата». Згідно з даними, мазут, близько 100 тис. метричних тонн, було постачено в Каламату з російських портів санкт-петербурга й усть-луги в березні.
Клер Юнгман, керівник штабу американської правозахисної групи «Об’єднані проти ядерного Ірану», яка відстежує пов’язаний з Іраном танкерний рух за допомогою супутникових даних, підтвердила рух обох суден, додавши, що з 2021 року «Ельза» перевезла понад 9 мільйонів барелів іранської сирої нафти або мазуту до ОАЕ, у Сингапур і Китай.
За даними LSEG, «Ельза» стоїть на якорі біля Сингапуру з початку квітня.
Інше судно, Hebe, було завантажене 100 тис. тонн мазуту в російських балтійських портах «санкт-петербург» і «усть-луга». Танкер прямує в бік Суецького каналу, але кінцевий пункт призначення поки невідомий.
За даними LSEG, судно Baxter, завантажене нафтою в чорноморському порту «новоросійськ», прямувало до Індії. Згідно з даними судноплавства, танкер дрейфував в Аравійському морі з 5 квітня.
«Нещодавні дії проти кораблів, прив’язаних до військової уваги Ірану, стали серйозною зміною: деякі з цих кораблів, які раніше були залучені до ухилення від санкцій щодо Ірану, почали мати справу з росією», – сказав Юнгман. – Ці кораблі стикаються з серйозними перешкодами через вторинні санкції. Порти по всьому світу, ймовірно, відмовлять їм у вході, щоб уникнути наслідків порушення цих санкцій...»
російські постачальники нафти навряд чи використовуватимуть ці судна або будь-які судна, надані судноплавною компанією, під санкції, які зараз потенційно можуть посилити й без того невеликий тоннаж, залучений до торгівлі російською нафтою, повідомило джерело на російському нафтовому ринку.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти