Ціни на дизпальне у дрібному гурті обвалилися за тиждень місяцями до 0,80 грн/л без урахування додаткових знижок на обсяги. Такою була традиційна реакція на рух зовнішніх котирувань.
Було через що нервувати: за тиждень котирування ДП в Європі в середньому зменшилися на $40/т, що еквівалентно 1,58 грн/л. Хоча за декаду зниження становило лише $19/т, або 0,75 грн/л. Водночас за тиждень гривня просіла відносно долара на 0,22 грн/л.
Інший чинник – постачання
«Зараз на ринку абсурдна ситуація. Деякі компанії з півдня продовжують нарощувати імпортні постачання. Знаю точно, що як мінімум одна з них «влаштувалась» на кругленьку суму, але все одно збільшує закупівлю пального. Таке відчуття, що ми граємо в «останній герой», — прокоментував ситуацію один із респондентів з паливного ринку.
Згідно з даними Консалтингової групи «А-95», з 1 по 7 квітня середньодобовий імпорт пального зріс на 45%, до 19,4 тис. т, порівняно з показником березня.
Станом на 12 квітня в південних регіонах країни (без урахування дунайських базисів) вартість пального складала 44,05-45,30 грн/л. Найнижча ціна на пальне фіксувалася на дунайських напрямках (43,30 грн/л), де точиться запекла конкуренція. За цією вартістю можна було придбати пальне в «Ексон ЮК» (43,30 грн/л), «Укройлпродукт» (43,30 грн/л), трохи дорожче — в «Юкас Петролеум» (43,35 грн/л) і Continental Trade (43,35 грн/л).
На заході компаніям з регіону подекуди складно конкурувати з південним ресурсом.
«На наших базисах на заході України ми не відчуваємо конкуренції від дизелю з півдня. Але знаємо, що деяким нашим конкурентам, які вантажать ресурс у центральну або східну частину країни, доводиться демпінгувати, щоб продати пальне», — зазначив засновник компанії «Мартін Трейд» Володимир Порайко.
Цінові пропозиції на заході формують діапазон 45,25-46,80 грн/л.
Веземо!
Минулого тижня привернуло до себе увагу збільшення імпорту залізницею — на 65%, до 6,5 тис. т на добу.
Основна частка належала Польщі — 70%. Решту 30% було відвантажено з Румунії й Литви.
Щодо автомобільних партій ДП, то минулого тижня їх обсяги з Польщі й країн Балтії зросли. Середньодобовий імпорт дизельного пального з цих напрямків становив 0,98 тис. т (39 бензовозів), що на 11% більше, ніж минулого тижня.
«Якщо їхати на Польщу, то оборотність вантажівки зараз 2-3 рейси в місяць. Якщо їхати на Литву, то виходить близько 2 рейсів», — зазначив один з імпортерів.
Зазначимо, що Orlen Lietuva зменшила премії на пальне на наступний тиждень на 29-40 $/т залежно від базису. Водночас українські компанії переглянули ціни на ДП литовського виробника і встановили їх на рівні 42,15-43,00 грн/л.
* * *
Зважаючи на статистику імпорту, дещо комічно виглядають побоювання щодо дефіциту ресурсу через атаки на українську енергетику. Уявити собі це важко. У гурті альтернативи переливу ринку поки не проглядається, як і адекватних заробітків. Хто себе почуває непогано, так це ритейлери: станом на 12 квітня, спред між гуртом і роздробом становив 8,50 грн/л. Об'єднує гуртовиків і «пістолетників» одне – всі нарікають на нестачу продажів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти