У початок

Нафта з рф продовжує надходити у Європу через треті країни — Spiegel

Нафта з рф продовжує надходити до ЄС, незважаючи на ембарго, через посередників у третіх країнах, особливо з Індії. Як повідомляє «Європейська правда», про це пише Spiegel.

За даними видання, щодня до портів Індії прибуває щонайменше два танкери з російською нафтою, це 70 танкерів на місяць. Через певний час частина цієї нафти потрапляє до ЄС у переробленому вигляді.

Від початку повномасштабної війни росії проти України ЄС ухвалив кілька пакетів санкцій проти москви. З грудня російську нафту заборонено до ввезення в ЄС морем, а з лютого цього року запроваджено ембарго на дизельне пальне і бензин. Але це не означає, що російська нафта не продовжуватиме надходити в Європу в переробленому вигляді. Просто тепер це дорогий і багатокілометровий шлях.

Компанія Kpler, що займається аналізом даних, вивчає глобальні ланцюжки постачання, відстежуючи маршрути танкерів і вантажних суден. За її даними, світові перевезення перебудувалися після запровадження санкцій: танкери з російською нафтою на борту тепер прямують не до західних країн, а до східних: Туреччини, Саудівської Аравії, й насамперед Індії.

На західному узбережжі Індії розташовано кілька нафтопереробних заводів (НПЗ), зокрема найбільший у світі. Там російську нафту переробляють на бензин і дизельне пальне. І, схоже, в такому вигляді вона потрапляє назад у Європу.

Згідно з даними компанії Kpler, у квітні Індія постачила в ЄС більше пального, ніж будь-коли раніше. Як постачальник, вона тепер випереджає Саудівську Аравію. Разом ці дві країни заповнюють більшу частину прогалини, яка існувала в постачаннях пального в Європу з початку лютневого ембарго. Але, на відміну від Саудівської Аравії, Індія не є країною з величезними запасами нафти.

Індія не підтримує санкцій проти москви, і навіть навпаки: якщо раніше імпорт нафти з росії був занадто дорогим і обтяжливим для індійських компаній через довгий морський шлях, то з початком повномасштабної війни ситуація швидко змінилася, і росія стала найбільшим постачальником нафти для Індії. Минулого місяця країна імпортувала до двох мільйонів барелів на день (б/д) російської нафти, що становить майже 40% її національних потреб. До початку торішнього вторгнення цей показник становив близько 1%.

При цьому той факт, що частина нафти тепер може потрапити до Європи – у переробленому вигляді, – насправді не є незаконним. Тому що продукти переробки вважаються індійськими. При цьому в Індії нафтопереробний завод «Вадінар» майже на 50% належить російській нафтовій компанії «роснєфть».

Нагадаємо, президентка Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн заявила, що новий пакет санкцій Європейського Союзу проти росії містить обмеження проти низки іноземних компаній, які допомагають москві ухилятись від санкцій. Голова європейської дипломатії Жозеп Боррель закликав вжити заходів саме щодо Індії.

Як відомо, в межах проєкту наступного, одинадцятого пакета санкцій, ЄС уперше запропонував новий механізм із третіми країнами, які вважаються причетними до обходу санкцій проти росії, допомагаючи їй імпортувати товари подвійного призначення.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти