У початок

Надії все менше: Тортуга працює «на ідеї»

Протягом минулого тижня ціни на дизпальне змінювалися різноспрямовано. Трейдери одразу реагували на поточні котирування, але це не допомогло їм покращити рентабельність. Слабкі продажі й нульова маржа продовжують панувати на ринку.

Після зниження у понеділок, 11 листопада, європейські котирування повернулися до зростання, додавши за три дні в середньому $16/т, або 0,66 грн/л, до $675-686/т. Станом на 16:10 за київським часом 15 листопада ф’ючерси на газойль на Лондонській біржі знизилися майже на $5/т і становили страшні $666/т.

Слідом за поточними котируваннями більшість українських трейдерів зменшили ціни на 0,10-0,20 грн/л. У підсумку, згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», середня вартість пального за тиждень, з 11 по 15 листопада, знизилася на 0,45 грн/л, до 43,47 грн/л.

На півдні за тиждень діапазон змістився з 41,60-41,80 грн/л до 40,80-41,20 грн/л. Але, зі слів трейдерів, були пропозиції й нижчі — 40,65 грн/л, але у більшості прайсова вартість становила 41,10 грн/л (УНТК, «Нексен Ойл», «ЗНГК», «Дюваль компані», «Юкас Петролеум» та ін.)

Через різноспрямовану динаміку європейських котирувань і цін на дизель всередині країни на кінець тижня на півдні за ціни на рівні 41,10 грн/л премія до котирувань CIF Med становила біля $80/т, що є найнижчим показником із середини жовтня і «в нуль» покриває доставлення, перевалку й ескалацію.

На заході вартість дизелю стартує від 42,40 грн/л, що на 0,30 грн/л дешевше, ніж тижнем раніше. 15 листопада з такою пропозицією на кордоні вийшла Західна паливна енергетична компанія. Трохи вище (42,50 грн/л) ресурс пропонували УНТК, «Мартін Трейд», «Нексен Ойл».

За підрахунками enkorr, західним трейдерам вдається продавати ресурс із мінімальною маржою. Так, з урахуванням ціни у прикордонних регіонах надбавка до CIF NWE становила $115-118/т, що залишає для трейдера не більше $15/т.

Останні два тижні з Литви відсутні залізничні постачання.

«Обсяги Orlen поки що дуже обмежені», – повідомила УНТК на своєму telegram-каналі.

Збереження мінімальних обсягів постачань литовського виробника підтвердив і інший трейдер.

«Судячи з усього, з дизпальним у Orlen особливо складна ситуація. Індивідуально узгоджують кожну машину», – зазначив він.

У середньому останній місяць постачання дизелю з балтійської країни становить 5,9 тис. т попри 12 тис. т місяцем раніше.

З 18 по 24 листопада вартість дизпального Orlen Lietuva становитиме $737-755/т (- $2/т). Через це пропозиції українських компаній здешевшали на 0,40-0,50 грн/л, до 40,50-41,20 грн/л залежно від базису.

Попри початок низького сезону середньодобове постачання дизелю в країну за 10 днів листопада збільшилося порівняно з жовтнем усього на 4% і становило 19,6 тис. т. Просіли тільки обсяги автомобільних партій до 2,01 тис. т на добу проти 2,2 тис. т. Залізничні навпаки додали 13%, до 7,47 тис. т.

Щодо напрямків, то на 30% зменшився імпорт пального з Румунії, до 40,2 тис. т. Частково ці обсяги були компенсовані зростанням на 39% відвантажень з Греції (31,6 тис. т).

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти