У початок

На початку року Туреччина збільшила обсяги експорту дизпального в півтора раза

У лютому обсяги імпорту дизельного пального до Туреччини зросли на 14%, до 873 тис. тонн, свідчать дані турецького Інституту статистики. Зростання постачань відбувалося переважно за рахунок збільшення відвантажень продукту з російських портів.

Згідно з даними інституту, у лютому імпорт дизпального з росії становив 656 тис. тонн, це на 107 тис. тонн більше, ніж у січні. Таким чином, частка російського продукту у структурі турецького імпорту зросла з 71% до 75%. За два місяці загальний обсяг імпорту дизельного палива до Туреччини збільшився на 21%, до 1,64 млн тонн.

З початку року Туреччина майже припинила імпорт дизельного пального з Індії. У січні й лютому обсяги постачань продукту з цього напрямку до турецьких портів склали лише 8,1 тис. тонн, свідчать дані турецької статистики. Імпорт індійського дизпального значно скоротився з грудня минулого року, коли Туреччина розмитнила 133 тис. тонн цього палива. Водночас дані сервісу відстеження суден показують, що у період з грудня по лютий у Туреччині було розвантажено три танкери загальним обсягом 295 тис. тонн дизельного палива, які прямували з індійського порту «Джамнагар», де розташовано нафтопереробний завод Reliance Industries. Перевалку усіх трьох партій було здійснено на терміналі у Мармарі.

Отже, щонайменше половина обсягу індійського продукту, що надійшла до турецької Мармари, не проходила митного оформлення й була призначена для інших ринків. Термінал у Мармарі є найбільшим об’єктом Opet Terminals, місткість резервуарів зберігання складає 736 тис. м3, або 2/3 від загального обсягу компанії. Термінал виконує роль основного транзитного пункту для постачання нафтопродуктів у країни чорноморського й середземноморського регіонів. Щомісяця через цей термінал перевантажується 300-400 тис. тонн дизельного пального.

Зростання постачань дизпального в порти зміцнює позиції Туреччини як експортера. Обсяги експорту дизельного пального з Туреччини з початку року зросли у півтора раза. За два місяці постачання збільшилися з 320 тис. до 485 тис. тонн. Основними напрямками відвантажень згідно з даними турецького Інституту статистики були Ліван (124 тис. тонн), Румунія (106 тис. тонн) й Італія (99 тис. тонн).

За даними enkorr, у I кварталі 2023 року український імпорт дизельного пального, яке має індійське походження, склав 264 тис. тонн. Цей обсяг близький до того, що було відвантажено до Туреччини протягом зимових місяців. Проте українські трейдери неодноразово звертали увагу на те, що фіксуються випадки постачання до країни продукту російського походження під виглядом індійського палива.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти