У початок

Мультиплікація базових нелегальних схем дає змогу заробляти на літрі пального до 10 грн

Також є російською мовою

Реалізація фальсифікованого пального, а також порушення касової дисципліни дають змогу недобросовісним гравцям роздрібного ринку отримувати прибутку від реалізації кожного літра такого пального до 10 грн. Про це йдеться в матеріалі аналітика Консалтингової групи «А-95» Артема Куюна для «Дзеркала тижня».

«Якщо заправка просто продає документи на пальне конвертаційному центру, вона заробляє 7% від вартості партії. А якщо в складі бізнесу нафтотрейдера є ще й бізнес з продажу вирученої на АЗС готівки (спойлер: у будь-якій великій мережі, що промишляє торгівлею документами, він є), то можна додати ще 5%. Разом рентабельність схеми – 12%», – пише експерт.

У результаті, за його підрахунками, при ціні дизельного пального 25 грн за літр за собівартістю АЗС може заробити на продажу документів близько 3 грн/л, а з урахуванням реалізації пального кустарного виробництва, яке набагато дешевше легального за рахунок несплати акцизу, до цього «прибутку» необхідно додати ще 7 грн.

«Найбільш традиційний метод заробітку АЗС – продаж фальсифікату або незаводського бензину», – зазначає він.

За його словами, використання схожих схем призводить до збільшення втрат державного бюджету та спотворення конкуренції на ринку. А.Куюн підкреслив, що діапазон роздрібних цін між преміум-сегментом і мережами економ-сегмента, яких неодноразово було викрито в реалізації і в ухиленні від сплати податків, досягає майже 25%.

Для прикладу автор узяв мережу «БРСМ-Нафта», постачальники якої – компанії «Катма Груп» і «ТНТ Груп» – за останній рік за імпортом або на легальних НПЗ у Шебелинці й Кременчуці не придбали жодної тонни бензину А-95.

«Три марки цього бензину, що реалізується на «БРСМ», вони закуповують у якогось ТОВ «Стандарт ойл 2000», що виробляє диво-бензин на міні-НПЗ у Гадячі й на нафтобазі в селі Переяславському під Києвом. Що це за паливо? Як його виробляють, з чого? Як контролюється якість?» – цікавиться експерт.

Крім того, за його словами, невідомим залишається джерело бензинів для мережі Мotto, проти якої правоохоронні органи порушили кримінальні справи за торгівлю фальсифікатом позаторік. А за останній місяць силовики закрили станції Мotto в Сумах і Чернігові теж за торгівлю фальсифікатом.

«Не будь фальсифікату і податкових схем, було б у нас прозаїчно, як у Європі, – максимальний ціновий діапазон 1,5-2,0 грн/л», – підкреслив автор.

Раніше повідомлялося, що в Україні спостерігається стрімке розширення тіньового ринку нафтопродуктів, що проявляється як у зростаючих обсягах виробництва на міні-НПЗ, так і в поновленні діяльності нелегальних заправних станцій.

Консалтингова група «А-95» прогнозує, що через нелегальне виробництво нафтопродуктів на міні-НПЗ і нафтобазах, а також через порушення касової дисципліни на АЗС державний бюджет України в 2021 році недоотримає понад 22 млрд грн акцизу і ПДВ, або на 21% більше, ніж у 2020 р..

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти