Вартість автомобільних партій на східних терміналах Польщі зросла на $5/т, до $747-814/т. Також спостерігалося здорожчання ресурсу в Латвії й Литві. За даними enkorr, на балтійських терміналах вартість ПБТ збільшилася на $10/т, до $768-816/т.
Деякі польські постачальники підвищили цінові пропозиції в розрахунку на зростання попиту на імпортний ресурс із боку українських компаній. «Після поправок у митний закон не всі польські компанії зможуть продавати газ в Україну, тому інші постачальники підвищують ціни», — каже один із польських трейдерів. За даними enkorr, цього тижня імпортери зіткнулися з проблемами розмитнення продукту від окремих польських і балтійських постачальників. Підвищенню цінових пропозицій в Польщі також сприяє здорожчання продукту на українських аукціонах.
Залізничні партії продукту з Польщі пропонуються за $770-790/т DAP Ягодин/Ізов, проте два учасники ринку повідомили, що цього тижня вони укладали угоди за $750-760/т DAP Ізов. Важливо зазначити, що один із цих покупців залізничного ресурсу останні кілька місяців возив газ тільки автотранспортом. Але з огляду на ситуацію на автомобільних КПП українсько-польського кордону компанія вирішила диверсифікувати канали постачань. Черги на українсько-польському кордоні зберігаються, що призвело до виникнення дефіциту газовозів.
Протягом минулого тижня вартість залізничних партій ПБТ на білорусько-польському кордоні зменшилася на $5-8/т, до $480-510/т, тоді як котирування пропану зменшилися на $31/т, до $555/т. Ціни на морський ресурс у балтійських портах Польщі зросли цього тижня на $5/т, до $730-750/т, під впливом котирувань. З урахуванням транспорту до польсько-українського кордону вартість цих партій становитиме $840-850/т.
На південному напрямку ціни продовжують зростати. Оператор терміналу в Галаці повідомив, що нові угоди укладаються за $745/т, це на $5-10/т дорожче порівняно з минулим тижнем. Вартість газу в Галаці збільшується через зростаючий попит на нього. На інших дунайських терміналах наразі немає продукту, через несприятливі погодні умові в Сулині компанії не можуть розвантажитись. «Шторми в цю пору року не рідкість, тож баржі можуть заходити в порт із затримкою у кілька днів», — каже один з імпортерів морського газу. На терміналі в Плоєшті автомобільні партії ПБТ пропонуються за $720/т, також відомо про продажі з Мангалії за $700/т.
Стрімке здорожчання СВГ на внутрішньому ринку через зменшення запасів продукту сприятиме зростанню попиту на імпортний ресурс, вартість якого зараз на $60-70 менша за внутрішню альтернативу. Поки що насиченню ринку заважають черги на кордоні й нові правила розмитнення, до яких зараз адаптуються імпортери. Проте учасники ринку вважають, що коли процес митного оформлення вантажів буде відпрацьовано, постачальники ще підвищать ціни.
«Ціни гарантовано зростуть у всіх компаній. Але після впровадження нових митних правил ми вже, мабуть, не побачимо різницю в $100/т у різних постачальників, як це було раніше», — вважає один із київських трейдерів. Водночас українські компанії припускають, що ажіотажний попит на імпортний ресурс наприкінці жовтня призведе до того, що в листопаді на ринку знову утвориться профіцит.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти