У початок

Імпорт сирої нафти в Китай падає другий рік поспіль попри зростання в 4 кварталі

Імпорт сирої нафти в Китай впав другий рік поспіль у 2022 році, незважаючи на сплеск закупівель у четвертому кварталі, оскільки суворі заходи контролю COVID-19 у країні стримували економіку й попит на пальне, повідомляє Reuters.

Згідно з даними Головного митного управління країни, обсяг імпорту за весь рік найбільшим світовим покупцем склав 508,28 млн тонн, що еквівалентно 10,17 млн барелів на день (б/д), що на 0,9% менше, ніж 2021 року.

Це сталося після падіння 2021 року, яке стало першим щорічним падінням імпорту нафти в Китай за два десятиліття. Імпорт 2020 року досяг рекордного рівня в 10,8 млн б/д.

Імпорт сповільнювався протягом більшої частини року, оскільки нафтопереробники зіткнулися зі зниженням рентабельності й млявим попитом на пальне, але почав зростати в жовтні, оскільки Пекін почав підтримувати галузь, різко збільшивши експорт палива.

У грудні нафтопереробники отримали на 4% більше сирої нафти, ніж роком раніше, — 48,07 млн тонн, приблизно 11,3 млн б/д, що є третім показником у 2022 році, оскільки державні нафтопереробники купували саудівську нафту за нижчими офіційними цінами, а незалежні нафтопереробники поспішили використовувати квоти.

Зі слів трейдерів і аналітиків, державні нафтопереробники збільшили обсяги закупівель саудівської сирої нафти через нижчу ціну на неї порівняно з листопадом, тоді як незалежні нафтопереробники гналися за іранською нафтою зі значними знижками, намагаючись використати свої квоти до кінця року.

Оскільки уряд зосередився на відновленні економічного зростання цього року після відмови від жорстких заходів контролю над COVID-19, деякі аналітики очікують, що імпорт сирої нафти в Китай значно відновиться 2023 року.

«Графік вивільнення квот на сиру нафту в Китаї з більш передовим навантаженням свідчить про те, що Пекін очікує, що недержавні нафтопереробні заводи (НПЗ) працюватимуть активніше у відповідь на зростання попиту після відновлення Китаю», — сказав Сунь Цзянань, аналітик ринку Китаю з Energy Aspects.

Дані за п’ятницю також показали, що експорт палива, включаючи бензин, дизельне й авіаційне пальне, а також судновий мазут, досяг 7,7 млн тонн у грудні, що є найвищим показником з квітня 2020 року і зросло з 6,14 млн тонн у листопаді.

Проте річний експорт палива залишився на 11% нижчим за 2021 рік і склав 53,69 млн тонн через різке скорочення закордонних постачань на початку 2022 року, коли уряд намагався стримати надмірну переробку всередині країни.

Імпорт природного газу минулого місяця трубопроводами і у вигляді скрапленого природного газу (СПГ) досяг 10,28 млн тонн, що на 12% менше, ніж за рік. Згідно з оприлюдненими даними, річний імпорт упав на 9,9%, до 109,25 млн тонн.

Зменшення обсягів закупівель відбулося через глибокі скорочення закупівель СПГ, які, як очікується, зафіксують перше значне падіння з 2006 року, оскільки попит було обмежено різким зростанням світових цін і слабкою економікою.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти