Імпорт сирої нафти в Азію на шляху до значного відновлення в травні, оскільки два найбільші покупці в регіоні, Китай з Індією, поглинають російські вантажі, повідомляє Reuters.
Відповідно до даних, зібраних Refinitiv Oil Research, у портах регіону з найбільшим споживанням очікується, що в травні буде вивантажено 27,73 млн барелів на день (б/д). Це на 8,6% більше порівняно з 26,39 млн б/д в квітні й стане найсильнішим результатом 2023 року.
Зростання було зосереджене в Китаї, найбільшому в світі імпортері сирої нафти, яке, як очікується, досягне 11,96 млн б/д в травні порівняно з відносно низьким квітневим показником на рівні 10,96 млн і трохи нижче від 34-місячного максимуму в 12,37 млн б/д в березні.
Стабільний імпорт Китаєм відбувається, коли традиційний період обслуговування нафтопереробних заводів закінчується, і нафтопереробники нарощують пропускну спроможність, щоб створити запаси напередодні пікового літнього сезону попиту.
Варто також зазначити, що вантажі організовуються за кілька місяців до фізичної доставки, тому результати травня більше відображають очікуваний попит нафтопереробників.
Це означає, що якщо є якісь побоювання, що нещодавні неоднозначні економічні дані призведуть до того, що зростання попиту на пальне буде дещо нижчим, ніж очікувалося, це, швидше за все, позначиться на імпорті сирої нафти, починаючи з червня.
Тим часом китайські нафтопереробники користуються знижками на російську нафту, яку було заборонено в Європі в рамках зусиль Заходу покарати москву за її повномасштабне вторгнення в Україну.
Очікується, що імпорт Китаєм як морської, так і трубопровідної сирої нафти з росії в травні досягне 2,0 млн б/д, за даними Refinitiv, порівняно з 1,74 млн б/д у квітні.
Це означає, що росія знову замінить Саудівську Аравію як головного постачальника Китаю, причому очікується імпорт із королівства на рівні 1,95 мільйона барелів на добу в травні, порівняно з 2,07 мільйона у квітні.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти