Імпорт сирої нафти в Азії зріс у серпні з дворічного мінімуму в липні, оскільки найбільші імпортери – Китай, Індія, Південна Корея і Японія – привезли більше барелів.
Згідно з даними, зібраними LSEG Oil Research, загальний імпорт у серпні становитиме 26,74 млн барелів на день (б/д), порівняно з 24,56 млн б/д у липні.
Хоча зростання на 2,18 млн б/д здається великим, варто зазначити, що липневий імпорт був найслабшим з того ж місяця 2022 року, а серпневий загальний обсяг все ще є лише п’ятим за показником за вісім місяців 2024 року.
Зростання надходжень у серпні здебільшого пов’язане зі збільшенням закупівель на 1,05 млн б/д у Китаї, найбільшому світовому імпортері сирої нафти.
Серпневий імпорт Китаю оцінюється LSEG в 11,02 млн б/д, порівняно з офіційною митною цифрою липня в 9,97 млн б/д, що є найнижчим щоденним показником з вересня 2022 року.
Нафтопереробні заводи (НПЗ) Китаю, як правило, збільшують закупівлі сирої нафти в ІІІ кварталі, щоб створити запаси нафтопродуктів для задоволення пікового зимового попиту.
Однак серпневий імпорт також, ймовірно, був збільшений нижчими світовими цінами на нафту, які переважали, коли вантажі були організовані.
Залишається побачити, чи призведе підвищення цін у липні до зниження імпорту у вересні в традиційно більш чутливих до цін імпортерах, таких як Індія й Китай.
Серпневий імпорт Індії показав лише помірне зростання порівняно з липнем, при цьому LSEG, за оцінками, є другим за величиною покупцем сирої нафти в Азії, принісши 4,83 млн б/д, порівняно з липневими 4,58 млн б/д.
Сезон дощів, ймовірно, трохи стримав апетит серед індійських нафтопереробників, а підприємства, орієнтовані на експорт, також могли бути стурбовані низьким регіональним попитом на такі продукти, як бензин і дизельне пальне.
Прогнозується, що Південна Корея, третій за величиною імпортер нафти в Азії, у серпні видобуде 2,84 млн б/д, порівняно з 2,65 млн у липні й 2,49 млн у червні.
Очікується, що Японія, яка посідає четверте місце, отримає імпорт 2,39 млн б/д у серпні, що на 26% більше порівняно з 1,90 млн б/д у липні й стане найсильнішим місяцем з квітня.
Обидві ці розвинені країни Північної Азії, як правило, збільшують імпорт у ІІІ кварталі, щоб збільшити товарні запаси напередодні зими.
Що стосується пропозиції, Саудівська Аравія спостерігала деяке відновлення у серпні, за оцінками LSEG, імпорт в Азію від найбільшого світового експортера становив 4,89 млн б/д, порівняно з 4,60 млн б/д у липні у 4,63 млн у червні.
Попит на саудівську нафту, можливо, підвищився завдяки рішенню Saudi Aramco знизити офіційні ціни продажу (OSP) на серпневі вантажі, причому премія за еталонний сорт Arab Light впала на 60 центів із липня – до $1,8 за барель вище від котирувань Оману/Дубаю.
Імпорт Азії з росії знизився до 3,60 млн б/д у серпні з 3,71 млн б/д у липні й 4,19 млн б/д у червні, в основному через те, що Індія взяла менше вантажів.
Імпорт російської нафти в Індію оцінюється в 1,73 млн б/д у серпні, скоротившись з 1,94 млн у липні, тоді як надходження зі Сполучених Штатів зросли до 360 тис. б/д з 190 тис. б/д у липні.
Ймовірно, це є відображенням дисконту американської нафти, такої як West Texas Intermediate, порівняно з нафтою марки Brent або порівняно з контрольними показниками Близького Сходу, такими як Оман і Дубай.
Очікується, що загальний імпорт Азії зі Сполучених Штатів зросте до 1,86 млн б/д у серпні з 1,65 млн б/д у липні, що зробить її п’ятим за величиною постачальником сирої нафти в регіон після Саудівської Аравії, росії, Об’єднаних Арабських Еміратів та Іраку.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти