У січні 2025 року постачання скрапленого газу з-за кордону становило 46,3 тис. т, що є найменшим показником з травня 2022 року. Порівняно з груднем 2024 року відвантаження скоротилося на 35%, за аналогічний період минулого року — на 9%. Про це свідчать дані Консалтингової групи «А-95».
Низькі січневі показники імпорту частково обумовлені накопиченням ресурсу в грудні перед збільшенням акцизних ставок на продукт з початку 2025 року.
Зберігає лідерство у постачанні пального «БРСМ-Нафта», яка минулого місяця імпортувала 8,1 тис. т газу, що на 22% менше, ніж у грудні. Компанія зосередила свої постачання на Румунії, а саме з термінала Interport Gaz, звідки відвантажила 7,7 тис. т ресурсу. Решту привезла газовозами з ГНС Bialchem Group (Польща).
З найбільших імпортерів найбільше скоротили постачання «Газтрон Україна» і група «Барс»: на 90% і 72%, до 0,3 тис. т і 0,48 тис. т відповідно. Також повністю відмовилася від імпорту «Вілле Форте», яка в грудні привезла по Дунаю 6,34 тис. т газу.
ОККО у січні скоротила постачання газу на 51%, до 4,1 тис. т. У грудні мережа імпортувала рекордно великі для себе обсяги пального, готуючись до нових акцизних ставок. Більш ніж половина газу (2,6 тис. т, -55%) надійшла залізницею з AmeriGas Polska. Решта — автопартіями з Orlen Lietuva, Venor Polska й OMV Petrom.
Також удвічі зменшив відвантаження в січні й «Данкор Трейд», до 1,62 тис. т. Компанія розділила танкер Orinda з «Авантажем». Останній за підсумками місяця знизив постачання ресурсу на 19%, до 4,3 тис. т.
Серед компаній, що наростили імпорт у січні, — «Вігазтрейд», «Надєжда», Centurion Group і «Укрспецтрансгаз». «Вігазтрейд» збільшив постачання на 45%, до 6,1 тис. т, завдяки зростанню відвантажень з Unicom Oil Terminal (5,4 тис. т попри 4 тис. т) і залізничної партії бутану з Угорщини (0,5 тис. т).
У 2 рази наростив імпорт Centurion Group, до 2,5 тис. т. Частину газу (2 тис. т) трейдер привіз з Туреччини (Aygaz), решту — з Румунії (Vixon Gas).
«Укрспецтрансгаз» привіз 0,86 тис. т з Румунії (2024 р. компанія імпортувала газ винятково з Польщі). Джерела розділилися надвоє між терміналом у Галаці й НПЗ OMV Petrom у Плоєшті.
Також з Плоєшті наростила обсяги залізницею «Надєжда», відвантаживши 2 тис. т ресурсу. Загалом приріст по компанії становив 37% (2,4 тис. т).
Повернулися до імпорту WOG і Моttо. Перша, зробивши двомісячну паузу, завезли залізницею 1,14 тис. т газу, розділивши його майже порівно між Галацом і Плоєшті. «Мотто» повернулася до постачань по Дунаю, які вперше протестували у листопаді: «Новіс Трейд», що входить у групу «Мотто», привіз 2,4 тис. т газу з Румунії й Туреччини у співвідношенні 60% на 40%.
Через збереження високих цін на газ на заході все більше імпортерів переорієнтовують свої постачання на південь, частка якого у загальному імпорті продукту в січні становила рекордні 70%.
При цьому закупівлі у Польщі скоротилися до найменшого показника з квітня 2022 року — 6,4 тис. т. Автомобільні постачання зменшилися на 53%, до 3,7 тис. т, залізничні — на 45%, до 2,7 тис. т. 96% вагонних обсягів припало на ОККО.
73% (2,7 тис. т разом) постачань із Польщі забезпечили Pakar Jacek і Bialchem Group, які в другій половині місяця пропонували досить низькі ціни на ресурс. Наприклад, вартість газу з терміналів Pakar Jacek на українсько-польському кордоні виходила $725-735/т, коли з Venor Polska і Unimot — $829-837/т. Така ціна у Білостоці говорить про наявність у продукті россліду, наприклад, бутану, на який не поширюється ембарго.
Зменшився імпорт ресурсу і з країн Балтії: з Литви — у 2,3 раза, до 5,9 тис. т, з Латвії — у 3,8 раза, до 0,6 тис. т.
Відвантаження з Orlen Lietuva знизилися на 29%, до 3,7 тис. т.
Постачання Latvijas Propana Gaze впали до мінімальних з квітня 2022 року 0,18 тис. т попри 1,3 тис. т у грудні. 72%, або 0,43 тис. т газу, з Латвії припало на Intergaz.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти