Імпорт сирої нафти у Китай від найбільшого постачальника з росії зріс 2024 року на 1% – до рекордного рівня порівняно з 2023 роком, тоді як закупівлі з Саудівської Аравії впали на 9%, показали дані 20 січня, оскільки нафтопереробники гналися за зниженими російськими постачаннями, щоб упоратися з ослабленою маржею.
За даними Головного митного управління Китаю, обсяги постачань з росії, включно з трубопровідним і морським транспортом, становили 108,5 млн метричних тонн, що еквівалентно 2,17 млн барелів на добу (б/д).
Морські постачання з росії підтримав попит як з боку незалежних нафтопереробників, так і державних нафтових компаній, а також урядовий мандат на накопичення запасів, повідомляє Reuters.
Саудівська Аравія, найбільший виробник Організації країн-експортерів нафти (ОПЕК), постачила 78,64 млн тонн, або приблизно 1,57 млн б/д. Це менше проти 1,72 млн б/д 2023 року.
Більшу частину 2024 року імпорт саудівської нафти в Китай було обмежено зростанням частки дешевшої нафти з росії й Ірану через вищі ціни. Ринкова частка Саудівської Аравії відновилася у ІV кварталі після різкого зниження цін головою ОПЕК і пропозиції з Ірану.
Загальний імпорт сирої нафти до Китаю, найбільшого світового покупця сирої нафти, скоротився торік на 1,9% у його першому щорічному падінні, за винятком падінь, спричинених пандемією, оскільки прохолодне економічне зростання й пік попиту на пальне зменшили закупівлі.
Імпорт з Малайзії, головного транспортного центру для перевалки санкційної нафти з Ірану й Венесуели, минулого року підскочив на 28%, до 70,38 млн тонн, або 1,41 млн б/д, посівши третє місце після Саудівської Аравії.
Майже вся закупівля Китаєм іранської нафти у кінцевому підсумку потрапляє на незалежні нафтопереробні заводи (НПЗ) країни, які включають великі інтегровані заводи й більш традиційні менші заводи, відомі як «чайники», оскільки обидві групи перебувають під тиском зменшення маржі й низького попиту на паливо й хімікати.
Імпорту нафти з Ірану за весь 2024 рік не зафіксовано.
Згідно з оприлюдненими даними, у грудні з Венесуели було імпортовано майже 290 тис. тонн вантажу, у результаті чого загальний обсяг південноамериканського експортера становив 1,5 млн тонн, або 30 тис. б/д.
Торік постачання з Бразилії опинились на другому місці після Малайзії: обсяги зросли на 17%, а імпорт із США впав на 36% порівняно з 2023 роком.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти