У початок

Імпорт Бразилією російських нафтопродуктів стрімко зростає

Бразильський імпорт дизельного пального з росії торік зріс на 4 600%, тоді як закупівлі мазуту зросли майже на 400%, що призвело до зростання російської економіки на $8,6 млрд, поки розв’язана росією війна в Україні вступає в третій рік.

Як повідомляє Financial Times, 2023 року Бразилія імпортувала 6,1 млн тонн дизпального  росії, що на 6 000% більше порівняно з 101 тис. тонн минулого року. Згідно з офіційними даними уряду, вартість у доларовому еквіваленті зросла на 4 600% з $95 млн – до $4,5 млрд.

Латиноамериканська країна також збільшила закупівлі мазуту з росії, імпорт зріс до $5,3 млрд торік з $1,1 млрд попереднього року.

За даними Kpler, Бразилія обігнала Туреччину в жовтні, ставши найбільшим покупцем російського ДП, тоді як стрибок імпорту дизпального торік означає, що росія обігнала США як найбільшого постачальника палива для Бразилії.

Урядові чиновники кажуть, що різке збільшення закупівель, яке відбулося під час першого року перебування на посаді лівого президента Луїса Інасіо Лула да Сілви, допомогло контролювати ціни для споживачів.

Олівер Стюнкель, професор міжнародних відносин у Фонді Гетуліо Варгаса, сказав: «Перше, що відбувається, це просто реальна політика. Бразилія визначила можливість отримати російські товари зі знижкою, і це не тільки дизельне пальне, але й добрива. Те саме стосується таких країн, як Індія».

Різке зростання імпорту може посилити звинувачення в тому, що Бразилія симпатизує росії у війні.

Хоча Бразиліа офіційно засудила вторгнення росії, минулого року Лула неодноразово заявляв, що Київ несе рівну з москвою відповідальність за конфлікт, і звинувачував Вашингтон у «заохочуванні» насильства.

У грудні на росію припадало 85% загального імпорту дизельного пального в Бразилію; середній показник за 2023 рік становив близько 50%.

Бразилія, яка входить у десятку найбільших виробників нафти, покладається на імпорт ДП, щоб задовольнити приблизно 20% внутрішнього попиту. Під керівництвом Лули його контрольована державою нафтова компанія Petrobras інвестує в збільшення потужностей НПЗ.

Феліпе Перес, директор S&P Global Commodity Insights у американському регіоні, сказав, що хоча тут може бути «деяка політика», ціна є вирішальним чинником, що стимулює імпорт дизпального.

«Люди намагатимуться знайти найдешевший дизель. У Бразилії все залежить від дизелю. Це не тільки транспорт, але й агробізнес», — сказав він.

Ціна на дизельне пальне вже давно є делікатною проблемою в Бразилії, економіка якої залежить від легіонів далекобійників. Понад 60% вантажів у цій країні розміром з континент транспортується вантажівками порівняно з 32% в США.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти