У початок

Морський експорт російської нафти скорочується через збої в основних портах

російський морський експорт сирої нафти втратив усі прибутки попереднього тижня, оскільки роботи з технічного обслуговування в балтійському порту «приморськ» і сильні вітри навколо порту козьміно на узбережжі Тихого океану вплинули на постачання з двох найважливіших нафтових портів.

Триденний розрив у програмі навантаження на терміналі «приморськ» свідчить про те, що роботи там були плановими, але все одно скоротили потоки до мінімуму з вересня. На сході сильні вітри знову обмежили завантаження з порту «козьміно» минулого тижня після подібних збоїв на початку цього місяця. У другій половині тижня пориви сягали понад 40 миль на годину.

Технічне обслуговування й несприятлива погода разом призвели до того, що тижневий експорт сирої нафти був комфортно нижчим від рівня, який москва пообіцяла партнерам ОПЕК+ у рамках більш широких заходів зі стримування видобутку й підтримки цін. Постачання відповідали цій меті за більш стабільним чотиритижневим показником.

За оцінками Gunvor Group Ltd, атаки українських безпілотників на російські нафтопереробні заводи (НПЗ) зменшили переробні потужності рф приблизно на 600 тис. барелів на день (б/д). Це має збільшити обсяг сирої нафти для експорту, якщо нафтові компанії не зменшать темпів виробництва, доки заводи не буде відремонтовано.

Окремо впливають санкції на деякі танкери, що транспортують російську сиру нафту, і на кілька компаній, які беруть участь у торгівлі, хоча наразі загальні потоки не зменшилися в будь-якому значному масштабі.

російська державна нафтоналивна компанія ПАТ «совкомфлот» заявила, що жорсткіші заходи США чинять тиск на її діяльність, що є останньою ознакою того, що ці заходи ускладнюють доставку нафти в країну.

Два танкери з російською флагманською нафтою Urals простоюють біля західного узбережжя Індії понад три тижні, не повідомляючи, коли вони розвантажаться. Обидва завантажили близько 700 тис. барелів Urals з приморська ще у січні. Індійські нафтопереробні підприємства мають намір отримати найбільше американської сирої нафти майже за рік після того, як посилення санкцій США обмежило торгівлю з росією й змусило переробників шукати постачання в інших місцях.

Танкери, що транспортують російські барелі, робили дивні речі після посилення санкцій США. Судна, які чекали вивантаження сирої нафти Sokol на індійських НПЗ, повернулися в середині грудня, і багато з них згодом переспрямувалися до китайських портів.

Потоки в Індію ключових тихоокеанських сортів сирої нафти з росії, ESPO й Sokol, майже вичерпалися. Останній вантаж того чи іншого сорту, доставлений до країни, було завантажено у січні. На піку близько року тому потік перевищував 500 тис. б/д.

Валова вартість російського експорту сирої нафти впала з багатомісячного максимуму попереднього тижня, знизившись до $1,48 млрд за сім днів до 17 березня з $1,86 млрд за період до 10 березня.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти