Тижневий морський експорт автомобільних бензинів з російських портів упав до піврічного мінімуму. Минулого тижня, який закінчився 21 квітня, обсяги відправлень палива становили лише 54 тис. тонн, свідчать дані Консалтингової групи «А-95». Зменшення відвантажень зумовлено впровадженою російським урядом забороною на експорт бензинів, яка почала діяти з 1 березня цього року.
Виробництво високооктанового палива в росії скорочується четвертий місяць поспіль, що зумовлено ремонтними роботами на НПЗ через технічні проблеми або внаслідок атак БпЛА. У березні обсяги виробництва бензинів становили 3,51 млн тонн, це на 0,5 млн тонн менше порівняно з груднем минулого року. За оцінками Консалтингової групи «А-95», за підсумками квітня випуск бензину буде в межах 3,4-3,5 млн тонн.
Варто зазначити, що у квітні морським шляхом відвантажувався переважно бензин білоруського виробництва. Зазвичай обсяги Мозирського НПЗ і «Нафтану» перевалюються через термінали в усть-лузі й санкт-петербурзі. Втім, потік білоруського палива також зменшується через зростання споживання на внутрішньому ринку й проведення ремонтних робіт на Мозирському НПЗ.
Головним ринком збуту російського й білоруського бензину є країни Африки. Найбільші обсяги цього року відвантажувалися в Нігерію й Лівію. Скорочення постачань російського палива внаслідок заборони експорту в першу чергу відчули африканські країни, що призвело до зростання попиту на бензин, який виробляється в країнах ЄС. Серед інших напрямків постачань палива з російських портів варто виділити Бразилію й ОАЕ.
Наступні кілька місяців обсяги відвантажень бензину з російських портів будуть зберігатися на низькому рівні, оскільки заборона на експорт триватиме до 1 вересня.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти