У початок

Морські термінали побоюються збоїв у постачаннях ДП внаслідок дій митної служби

Також є російською мовою

Департамент організації митного контролю й оформлення Державної митної служби (ДМС) вимагає обладнати технологічні трубопроводи морських перевалочних комплексів системами обліку пального. Про це enkorr повідомили оператори перевалок.

У своєму листі від 21 грудня ДМС посилається на наказ Міністерства фінансів України від 30.05.2012 р. щодо потреби застосування порядку митного контролю товарів, що переміщуються трубопровідним транспортом.

«Брак будь-яких засобів контролю й обліку нафтопродуктів, що переміщуються з морських транспортних засобів до місць їх митного оформлення на території України, не дає змоги забезпечити належний рівень контролю пального й може призвести до безпідставних втрат держбюджету, а також створити передумови для порушення митних правил», – йдеться у записці митників, адресованій власникам морських перевалок.

Оператори вважають вимоги абсурдними і у своїх відповідях на вимоги ДМС, копії яких має enkorr, одноголосно аргументують свою відмову тим, що їхні комплекси не належать до трубопровідного транспорту, а підприємства не мають справ із пальним, яке надходить у країну трубопроводами.

«Вважаємо помилковим Ваш висновок про необхідність застосування порядку митного контролю товарів, що переміщуються трубопровідним транспортом і лініями електропередач... оскільки цей порядок було розроблено з метою визначення дій… при здійсненні митного контролю й митного оформлення товарів, які… переміщуються трубопровідним транспортом», — йдеться у відповіді одного з перевалочних комплексів на Одещині.

Всі опитані enkorr трейдери заявили, що не виконуватимуть незаконних вимог митних органів і готові відстоювати свої інтереси в судах.

Водночас власники й оператори терміналів побоюються можливих подальших дій ДМС. Так, за даними учасників ринку, співробітники департаменту організації митного контролю й оформлення ДМС уже почали інспектувати перевалки на наявність затребуваного обладнання.

«Згідно зі статтею 54 Митного кодексу імпортеру може бути відмовлено у митному оформленні товару, якщо є обґрунтовані сумніви в достовірності наданої інформації, зокрема його кількості. І все йде до того, що наша відмова ставити лічильники може викликати такі обґрунтовані сумніви», — вважає представник перевалочного комплексу у Миколаєві. З його слів, грудневі листи ДМС – повторні, а вперше служба заявила про свої вимоги влітку 2021 р., але отримала аргументовані відмови.

Enkorr також стало відомо, що під тим самим приводом департамент гальмує оформлення в одному з портів тимчасового митного складу. «Ми подали всі потрібні для оформлення складу документи, Енергетична митниця видала наказ на його створення, але Держмитслужба відмовляється вносити його в електронний реєстр (Єдина автоматизована інформаційна система ДМС, — ek) через брак лічильника на технологічній трубі. Всі відведені терміни вже минули», – розповів оператор терміналу.

У Консалтинговій групі «А-95» вважають, що блокування митного оформлення пального у портах веде до дестабілізації й руйнування системи диверсифікації постачання дизельного пального.

«Морські постачання – важливий і єдиний канал неросійського постачання нафтопродуктів. Держава повинна всіляко розвивати його, лібералізувати доступ, знижувати тарифи, та поки що ми постійно чуємо тільки про нові проблеми, які створюють чиновники», — вважає директор «А-95» Сергій Куюн.

За даними групи, у січні-листопаді 2021 р. морські постачання нафтопродуктів (ДП, бензин, авіапальне, бітум, скраплений газ) склали 1,5 млн т, що на 500 тис. т більше за показник аналогічного періоду торік. У балансі українського ринку дизпального частка морських постачань становить 15%.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти