У початок

Львівщина лідирує у рейтингу реєстрацій електромобілів

За даними асоціації «Укравтопрому», оприлюдненими на телеграм-каналі, у серпні український автопарк поповнили понад 7,9 тис. електромобілів (BEV).

Як зазначається у повідомленні, найбільші показники з реєстрацій продемонстрували такі регіони:

  • Львівська область – 1 196 авто (89% вживані);
  • місто Київ – 959 авто (55% вживані);
  • Київська область – 698 авто (68% вживані);
  • Дніпропетровська область – 640 авто (71% вживані);
  • Одеська область – 449 авто (69% вживані).

У сегменті нових автомобілів найпопулярнішою моделлю став BYD Song Plus. Винятком стала Дніпропетровщина, де мешканці частіше обирали Honda eNS1.

Серед вживаних електромобілів, ввезених з-за кордону, беззаперечним лідером залишилася Tesla Model Y.

Як уже писав enkorr, бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.

Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.

Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.

Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.

«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти