За даними асоціації «Укравтопрому», оприлюдненими на телеграм-каналі, у серпні український автопарк поповнили понад 7,9 тис. електромобілів (BEV).
Як зазначається у повідомленні, найбільші показники з реєстрацій продемонстрували такі регіони:
У сегменті нових автомобілів найпопулярнішою моделлю став BYD Song Plus. Винятком стала Дніпропетровщина, де мешканці частіше обирали Honda eNS1.
Серед вживаних електромобілів, ввезених з-за кордону, беззаперечним лідером залишилася Tesla Model Y.
Як уже писав enkorr, бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.
Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.
Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.
Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.
«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти