У початок

«лукойл» вибув зі списку найбільших фрахтувальників танкерів

російська нафтова компанія «лукойл» унаслідок санкцій проти постачань із росії вибула зі списку найбільших світових фрахтувальників танкерів. Такі дані у своєму звіті наводить консалтингова й брокерська компанія Poten & Partners, повідомляє SeaNews.

Як зазначається у звіті, купівля і/або відвантаження російської нафти стали неоднозначними на тлі санкцій проти цієї країни після її повномасштабного вторгнення в Україну. Це призвело до зміни ринку фрахтування. В основному це виражалося в різкій зміні глобальних торгових потоків.

За даними Poten&Partners, за підсумками 2022 року найбільшим фрахтувальником великотоннажних танкерів стала китайська газохімічна компанія Unipec — на її рахунку за звітний період 746 договорів фрахтування. На другому місці у списку найбільших фрахтувальників ExxonMobil, на третьому — Shell. Водночас із топ-10 вибув Equinor, але увійшла SK Corp.

У сегменті Suezmax одразу на перше з 9-го місця, яке він посідав торік, піднявся Total, а ExxonMobil перемістився з 7-го на 2-е місце. російський фрахтувальник «лукойл» вибув з десятка, поступившись місцем індійській IOC.

У сегменті Aframax лідером за кількістю зареєстрованих угод на спотовому ринку 2022 року став Shell, потім іде Vitol, на третьому місці — bp. За підсумками 2022 року «лукойл» і Aramco не увійшли в цей список, серед новачків у топі фрахтувальників — PTT та Phillips.

За даними Poten & Partners, загалом кількість зареєстрованих угод на спотовому ринку 2022 року скоротилася порівняно з 2021 роком на 8%. При цьому кількість угод у сегменті великотоннажних танкерів (VLCC) зросла на 23%, у сегментах Suezmax і Aframax — знизилася на 15% і 22% відповідно.

«Зростання кількості договорів фрахтування VLCC пов’язане зі значним збільшенням числа рейсів на короткі відстані, а скорочення в сегментах Aframax та Suezmax — із санкціями проти росії. Було менше перевезень на внутрішньорегіональних маршрутах на порти Північної Європи/Великобританії й Середземномор’я і більше перевезень на довгому плечі, зокрема в Азію», — зазначають у консалтинговій компанії.

Згідно з прогнозом Poten&Partners, високий попит на танкери 2023 року збережеться, оскільки найбільші глобальні покупці нафти накопичуватимуть запаси.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти