У початок

LPG знову додав у ціні

Гуртові партії автогазу за тиждень (з 13 по 20 жовтня) зросли у ціні на 580 грн/т, до середніх 46 300 грн/т. Робочий діапазон угод склав 43 000-48 000 грн/т, свідчать дані моніторингу Консалтингової групи «А-95».

Середні ціни на гуртові партії LPG, грн/т

Регіон

Діапазон торгівлі, грн/т

Зміна ціни, грн/т

Північний

46000-48000

+500-1000

Південний

43000-46000

0

Центральний

47000-49000

+500- 1000

Західний

42000-45000

0

Середня ціна в Україні

46 300

+580

 

Помітне зростання продемонстрував газ на аукціоні «Укргазвидобування» 20 жовтня: середня ціна реалізації склала 47 400 грн/т, що на 1 200 грн/т вище за ціну на попередніх торгах. Зі слів учасників аукціону, на торгах було реалізовано близько 2 300 тонн автогазу.

Причини здорожчання мають комплексну природу. Так, оператори ринку кажуть про локальні дефіцити. Попри те, що за 19 днів жовтня було імпортовано на 1,12 тис. т газу більше, ніж за аналогічний період вересня, на ринку регулярно спостерігається деяка напруженість із ресурсом.

Про зростання продажів кажуть як оператори АЗС, так і гуртові продавці. «За два тижні жовтня приріст продажів у Харківському регіоні – майже 50%, Київ також демонструє серйозну динаміку. Загалом бачимо збільшення на 10%», — каже представник крупної мережі АЗК.

Відчувається, що люди почали більше їздити. Торік місяці вересень-жовтень були активними періодами автомобільного споживання, а цього року сезону, по суті, не було. Тож коли автомобільні переміщення потроху повертаються, ми бачимо зростання відносно «мертвого» сезону», — зазначив крупний імпортер з Києва.

Він також акцентує на активізації попиту з боку аграріїв: «Сушарки очікувано запрацювали, тож цей канал збуту почав працювати».

Оператори також звертають увагу на технічні причини затримок імпорту. Водночас кілька компаній кажуть про технічні причини затримок імпорту, зокрема подовження часу перетину польсько-українського кордону. «Наші водії змушені чекати по три-чотири дні митного оформлення вантажу, а це додаткові витрати», — скаржиться один з імпортерів. Інший трейдер каже про затримку залізничного імпорту. «На Чопі мали місце певні перебої в митному оформленні автогазу. Це створює локальний тиск на ринок і впливає на ціну», — каже один із опитаних трейдерів. Разом із тим, зазначив він, ближче до кінця тижня ситуація почала покращуватися.

При цьому в «А-95» відзначають стабілізацію цін на зовнішньому ринку. Згідно з даними цінового моніторингу, на терміналах, розташованих на сході й півдні Польщі, угоди на постачання пропан-бутанової суміші укладались у діапазоні $860-865/т на умовах EXW. На півночі країни газ реалізують за $780-820/т. Деякі польські трейдери повідомляють, що зараз мають обмежені пропозиції для продажу газу в Україну, але про помітний дефіцит на ринку не йдеться. Разом із тим закордонні оператори відзначають зростання попиту на продукт серед европейських компаній агросектору, які займаються сушінням зерна.

Залізничні партїї ПБТ, що відвантажуються через станції «Ягодин» та «Ізов», було продано за $915-920/т на умовах DAP. У країнах Балтики цінові пропозиції традиційно нижчі через логістичний чинник і брак в окремих випадках сертифікатів походження. Компанії в Ризі й Каунасі на умовах EXW пропонують газ за $690-720 і 740-750 відповідно.

На Балканах і в закарпатському регіоні цього тижня ціни на скраплений газ також залишались без змін. Днями було укладено дві угоди на постачання залізницею 2 тис. т CПБТ за $860-875 на умовах DAP Ч`єрна-над-Тисою. Автомобільні партії газу на терміналах в Галаці (Румунія) було продано за $800-840/тонна. На чорноморських терміналах Болгарії й Румунії тонна пропан-бутанової суміші продається за $755-790. Постачальники морських партій нагадують, що останнім часом графік надходжень танкерів зазнав збою через нестабільні відправлення з Тамані й Темрюка. Це створює певний дефіцит, на який ціни вже відреагували у першій половині жовтня.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти