Група MOL оголосила результати за ІІ квартал і перше півріччя цього року. За останні три місяці група отримала прибуток до оподаткування обсягом $236 млн, що на 56% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Про це повідомляє Центр інформації про енергетичний ринок.
Уповільнення регіональної економіки негативно вплинуло на результати групи, але це було компенсовано збільшенням виробництва у сегменті гірничодобувної промисловості, високими продажами в сегменті перероблення сировини й посиленням роздрібної торгівлі.
Жолт Гернаді, президент і генеральний директор MOL Group, прокоментував результати наступним чином: «Геополітична напруженість та економічні виклики суттєво вплинули на наші результати, але завдяки нашій інтегрованій бізнес-моделі ми змогли протистояти їхньому впливу. Наші результати за перше півріччя дозволяють дотримуватися річного прогнозу, навіть попри те, що зовнішні умови стали більш волатильними з моменту його оголошення в лютому, що спричинило додаткові ризики».
Показники сегмента видобутку погіршилися за останній квартал через двозначне зниження цін на нафту й газ. Видобуток залишався високим, у середньому 93,5 млн барелів нафти на добу (б/д), що ближче до верхньої межі прогнозованого діапазону 92-94 млн б/д. Минулого кварталу було досягнуто угоди з SOCAR про розробку родовища в Шамахинсько-Гобустанському регіоні Азербайджану, де MOL Group придбає 65% акцій.
Результати сегмента нафтоперероблення й нафтохімічної промисловості (Downstream) знизилися у річному обчисленні, оскільки регіональне уповільнення вплинуло на ціни. З іншого боку, збільшення обсягів виробництва й продажів, найвище за десятиліття, компенсувало вплив зниження маржі. Активність у нафтохімічному секторі залишалася негативною через скорочення попиту, який ще не повернувся до норми.
Для покращення операційної й фінансової стійкості сегмента в умовах підвищеної волатильності було впроваджено комплексну програму Tomorrow Downstream. Починаючи з 2027 року, очікується, що програма забезпечить щорічну економію на рівні $500 млн, компенсуючи погіршення зовнішніх умов і додаючи $200 млн понад стратегічний цільовий показник EBITDA в $1,2 млрд для сегмента Downstream.
Роздрібний сегмент (споживчі послуги) демонстрував постійне зростання, підтримане успішним сезоном як на паливному, так і на непаливному ринках, попри складну макроекономічну ситуацію на ключових ринках. Маржа палива зросла на румунському й хорватському ринках, зі стабільним розвитком пропозиції непаливних товарів. Концепція кейтерингу Fresh Corner була розроблена на залізничних станціях та у вагонах-ресторанах, а мережа досягла 1 356 точок, зафіксувавши квартальне зростання на 1% і річне зростання на 7%.
Діяльність у сфері циркулярної економіки показала негативний показник EBITDA, зафіксувавши збитки обсягом $10 млн через сезонне зростання операційних витрат. Найбільш значною інвестицією залишається розширення системи повернення депозитів в Угорщині, яка зараз охоплює майже 5 000 торгових точок. Показники повернення тари для напоїв зросли на 34% порівняно з попереднім кварталом, досягнувши 8,7 млн одиниць на день.
Сегмент транспортування газу зафіксував зниження EBITDA, попри стабільний попит на послуги транспортування, але за нижчих тарифів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти