У початок

Китайські НПЗ скорочують виробництво через зменшення попиту

Невизначені економічні перспективи Китаю спричиняють навантаження на нафтопереробні заводи (НПЗ), які виробляють дизельне пальне – паливо, яке забезпечує більшу частину промислової діяльності країни, повідомляє Bloomberg.

Операційні показники менших приватних НПЗ, згрупованих у провінції Шаньдун, які називаються «чайниками», впали до дворічного мінімуму. Якщо виключити карантин у Шанхаї й початок пандемії, то пробіги не були такими слабкими з 2016 року. Дизельне пальне — це основний продукт «чайників».

Тиск на нафтопереробників знайомий на товарних ринках і обертається навколо падіння попиту на ринку житла. Але китайське виробництво також скоротилося з вересня, тоді як політична підтримка була млявою. Щорічна нарада уряду з визначення політики, яка завершилася цього тижня, не викликала особливого оптимізму щодо того, що цільове зростання на 5% на рік може бути досягнуто без додаткових стимулів.

Вантажівки, екскаватори й електронавантажувачі працюють на ДП, яке також часто використовується на заводах для резервних генераторів. Ціни впали до мінімуму з липня. Скорочуючи виробництво, «чайники» намагаються підтримувати респектабельну маржу — за даними Mysteel OilChem, вона коливається біля свого середнього показника за 10 років, — але внаслідок цього обсяги приносяться в жертву.

«Попит на дизельне пальне на низовій ланці, від видобутку до інфраструктури, серйозно відстає від очікувань», — сказав Чжан Сяо, аналітик Mysteel OilChem, на брифінгу у вівторок. З його слів, споживання в секторі логістики – єдиний виняток, хоча скраплений природний газ швидко витісняє паливо у вантажних перевезеннях.

На «чайники» в Шаньдуні припадає приблизно чверть нафтопереробних потужностей Китаю. Вони не мають такого масштабу, як державні гіганти, і зазвичай більш чутливі до ринкових цін. Вони також страждають від низької рентабельності бітуму, який використовується для гудрону доріг, і вищих витрат на сиру нафту.

Певне полегшення може бути не за горами з весняним збором урожаю — дизельне пальне використовується й для роботи сільгоспобладнання, — а також загроза відновлення санкцій США щодо Венесуели, вважає Джіанань Сунь, аналітик Energy Aspects Ltd.

Менша кількість міжнародних покупців венесуельської нафти означає нижчі ціни на продукцію «чайників», які охоче приймають підсанкційну нафту.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти