Незалежні нафтопереробні заводи Китаю нарощують імпорт дешевого мазуту, отриманого з російської нафти. Про це з посиланням на торгові джерела й дані повідомляє Reuters.
Зазначається, що західні санкції через повномасштабне вторгнення росії в Україну, включаючи ембарго на російські нафтопродукти з 5 лютого, змушують продавати російський мазут на схід в Азію за привабливими знижками.
З другого кварталу 2022 року вони заполонили перевантажувальні центри Малайзії й Фуджейри в Об’єднаних Арабських Еміратах із судна на судно. Трейдери змішують ці бочки з іншою нафтою, щоб змінити бренд країни походження мазуту, розчищаючи шлях для страхування суден і фінансування, яке інакше було б заборонено в рамках санкцій, повідомили торговельні джерела.
Загальний імпорт мазуту Китаєм у грудні зріс приблизно до 1,76 млн тонн, що є найвищим показником із вересня 2021 року, свідчать офіційні митні дані.
Зростання було викликано сплеском постачань із Малайзії до рекордного за рік рівня в 620 тис. тонн, тоді як місячний імпорт з ОАЕ зріс до 471 тис. тонн, що є найвищим показником за два роки.
Тим часом прямий імпорт мазуту з росії знизився до 187 тис. тонн у грудні після піку в 554 тис. тонн у жовтні, навіть якщо загальний імпорт з росії більш ніж подвоївся порівняно з аналогічним періодом 2021 року, до 3,1 млн тонн 2022-го.
«Великі знижки, які пропонуються, стимулюють цю тенденцію, оскільки незалежні нафтопереробники чутливі до цін. Китай все ще відновлюється, а внутрішній попит на очищене паливо невизначений», — сказав Емріл Джаміль, старший аналітик Refinitiv з нафти й мазуту.
«Тенденція триватиме і з забороною ЄС (5 лютого), коли всі природні точки збуту в Європі буде закрито. Азія продовжуватиме поглинати дешевий російський мазут на додачу до сирої нафти», — сказав Джаміль.
Західні торгові доми були основними постачальниками цього мазуту в Китай, повідомили чотири високопоставлені торгові джерела, які уважно відслідковують потоки, додавши, що підвищені грудневі рівні триватимуть до лютого й далі.
З їхніх слів, одним із провідних постачальників цих бочок у Китай є швейцарський трейдер Vitol.
Протягом останніх чотирьох місяців Brilliant Jewel, плавуче сховище, орендоване компанією Vitol, проводило операції з перевантаження з судна на судно щонайменше з шістьма суднами, які раніше завантажували паливо в російських портах, показав аналіз даних Refinitiv Eikon, проведений Reuters.
Другий китайський трейдер мазуту сказав, що компанії стали більш спокійними у відносинах з російськими барелями після початкової плутанини щодо ліміту ціни G7 і потенційного ризику зіткнутися з санкціями.
«Спочатку ринок зайняв вичікувальну позицію до 5 грудня, але зараз багато трейдерів переміщують мазут із цих двох центрів, причому провідні західні трейдери більш активні», — сказав трейдер.
Зі слів джерел, провідні китайські постачальники бункерів і трейдери, такі як Sinopec і Chimbusco з PetroChina, також спрямовують більше російського мазуту з високим вмістом сірки в бункерні центри в Чжоушань і Циндао на сході Китаю.
Sinopec і Chimbusco не відповіли на запити про коментарі.
Записи про перевезення показують, що компанії зафрахтували кілька постачань мазуту з малайзійського порту «Танджунг Пелепас» до Чжоушаня й Гонконгу протягом останніх чотирьох місяців.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти