Китай з Індією залишалися основними напрямками експорту російського морського мазуту й вакуумного газойлю (VGO) у лютому, причому обидві країни продовжували купувати паливо для часткової заміни сирої нафти, повідомили трейдери і показали дані LSEG.
Оскільки в лютому 2023 року набуло чинності повне ембарго Європейського Союзу на російські нафтопродукти, основну частину російського мазуту й VGO було переспрямовано в інші регіони, переважно в Азію.
Згідно з даними LSEG і розрахунками Reuters, у лютому 2024 року прямі постачання мазуту й газойлю з російських портів в Індію зросли до 0,7 млн метричних тонн після 0,46 млн тонн у січні.
Лютневі постачання палива з російських портів у Китай становили 0,7 млн тонн, у Сингапур — 0,63 млн тонн, у Малайзію – близько 120 тис. тонн.
Зі слів трейдерів, Індія й Китай купують прямогонний мазут і VGO для переробки, частково замінюючи більш дорогі барелі марки Urals.
І все-таки величезна частина російського мазуту і VGO пішла в лютому на навантаження з судна на судно (STS) біля грецького порту «Каламата» — майже 0,7 млн тонн. Трейдери кажуть, що ці вантажі в основному потрапляють в Азію.
Експортні постачання темних нафтопродуктів з російських портів у Туреччину впали у лютому приблизно до 215 тис. тонн з 340 тис. тонн у попередньому місяці.
росія також значно збільшила свій експорт палива у Сенегал цього року через зростання попиту на бункерування, оскільки все більше компаній переспрямовують вантажі навколо Африки замість того, щоб використовувати маршрути Червоного моря, кажуть трейдери й показують дані LSEG.
У лютому вантажі мазуту з російського порту у Сенегал становили 187,3 тис. тонн.
Згідно з даними LSEG, загальний російський морський експорт мазуту й VGO зріс у лютому на 9% порівняно з попереднім місяцем – до 3,76 млн тонн.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти