Цього року Іран нарощує експорт нафти, оскільки він стає більш геополітично наполегливим, і більшість постачань спрямовується в Китай. Послаблення Пекіном контролю за імпортом бітумної суміші, під яку іноді маскують іранську сиру нафту, також, здається, прискорює проходження вантажів через митницю, зі слів трейдерів, які працюють на ринку. Про це повідомляє Bloomberg.
За оцінками Kpler, у серпні найбільший у світі імпортер нафти отримуватиме з Ірану близько 1,5 млн барелів сирої нафти на день, це порівняно із середнім показником 917 тис. барелів на день (б/д) за перші сім місяців року і буде найвищим показником Kpler за 2023 рік.
Стрибок цін на еталон Brent із кінця червня підвищує попит на нафту зі зниженою ціною, більшу частину якої купують незалежні нафтопереробники, розташовані в провінції Шаньдун. Зі слів трейдерів, два основних сорти в Ірані зараз торгуються зі знижками понад $10 за барель до Brent, і вони значно дешевші, ніж російські сорти.
«Чим вищі фіксовані ціни, тим краще співвідношення ризику й винагороди для нафтопереробників Шаньдуна, щоб шукати іранську нафту», — сказав Хомаюн Фалакшахі, старший нафтовий аналітик Kpler. З його слів, нафта часто класифікується як надходження з Малайзії в урядових даних Китаю, і іноді її можна заявити як розбавлену бітумну суміш, якщо змішати з більш важкою венесуельською сирою нафтою.
Незалежні нафтопереробники, або чайники, часто маскують іранську сиру нафту під сировину, таку як бітумна суміш, щоб уникнути використання квоти на імпорт нафти.
У квітні уряд розпочав розслідування щодо імпорту сировини в Шаньдун, який стримував потоки більш важкої нафти з Ірану й Венесуели. Причини розслідування поки незрозумілі, але, зі слів трейдерів, нещодавно його було пом’якшено.
Тим часом Vortexa Ltd., ще одна компанія, яка контролює надходження нафти в Китай, заявила, що бачить, що цього місяця країна отримує близько 1 млн барелів іранської сирої нафти на день порівняно з рекордними 1,3 млн барелів у грудні. Різні оцінки компаній, що відстежують танкери, можуть бути наслідком різних методів аналізу потоків.
Галузь покладається на дані таких компаній, як Kpler і Vortexa, оскільки закупівлі іранської нафти зазвичай не включаються в митні дані Китаю, які не показують жодного імпорту з червня 2022 року.
Іранську сиру нафту часто класифікують як розбавлену бітумну суміш, а останнім часом і як «іншу важку нафту». Згідно з митними даними, імпорт іншої важкої нафти в червні зріс приблизно у 88 разів порівняно з травнем, тоді як закупівлі бітумної суміші зросли в чотири рази. Найбільший постачальник обох категорій – Малайзія.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти