У початок

Якість пального на ринку значно погіршилася — експерт

Також є російською мовою

Протягом останнього місяця спостерігається різке збільшення випадків виявлення бензину й дизпального, які не відповідають чинним стандартам якості. Це пов'язано з дефіцитом і дорожнечею октанопідвищуючих компонентів, використовуваних кустарними виробниками, а також поширенням практики додавання в дизпальне газового конденсату. Про це повідомив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

«Ми регулярно робимо заміри у «проблемних» мережах економ-сегменту й останнім часом спостерігаємо чітку динаміку погіршення якості пального. Якщо влітку це були порівняно невеликі відхилення, то восени таких випадків побільшало, а відхилення посилилися», — каже директор «А-95».

Зокрема, масовим стало зниження щільності бензину: за середньої щільності заводських високооктанових бензинів 750-755 кг/м3 більшість жовтневих проб бензину у дискаунтерів показала щільність 720-730 кг/м3. За словами експерта, витрата такого бензину буде значно вищою.

Також було виявлено кілька проб із підвищеним вмістом бензолу: 3-5% замість нормативних не більше 1%. Бензол відноситься до високотоксичних речовин, є сильним канцерогеном.

У бензинах також виявлено підвищений вміст етанолу, який дозволено використовувати в бензинах, проте він відсутній у продукції українських і білоруських заводів.

На думку С.Куюна, це наслідок зміни рецептури виробництва бензину в кустарних умовах, що, в свою чергу, обумовлено проблемами із закупівлями октанопідвищуючих компонентів.

«У вересні-жовтні на ринку відчувався гострий дефіцит метил-трет-бутилового ефіру (МТБЕ), ціни на нього злетіли, і це змусило кустарних виробників активно залучати дешевші низькоякісні компоненти – спирти, ізопентан, риформат, що відразу позначилося на якості бензину», – каже експерт.

Найбільш тривожною він назвав ситуацію з якістю дизельного пального, яке раніше не належало до проблемних позицій. Жовтневі проби показали перевищення вмісту сірки до 32-59 ppm при регламентних 10 ppm, знижене цетанове число (50-50,7 одиниць проти 55 за техгламентом) і низьке значення температури спалаху (54-54,5 одиниці за нормативних 55).

«Якщо проблеми з бензином ми фіксуємо давно й стабільно, то погіршення якості дизельного пального – новий тренд у мережах економ-сегменту. На основі консультацій із технологами НПЗ ми дійшли висновку, що такий комплекс відхилень за якістю має одне пояснення – у заводське дизельне пальне додають газовий конденсат українських родовищ», – розповів Сергій Куюн. За його словами, про таку практику відомо давно, та зараз вона стає масовою.

Нещодавно про суттєві відхилення якості пального в мережах дискаунтерів повідомив Інститут споживчих експертиз. За результатами жовтневої перевірки у мережах «БРСМ-Нафта», Motto, Brent Oil і дніпропетровського «Циклону» було виявлено знижене октанове число, перевищення вмісту сірки й бензолу. Раніше інститут також регулярно фіксував невідповідність якості пального у мережі Sun Oil. Зокрема, у цій мережі й у мережі «БРСМ-Нафта» було виявлено монометиланілін (ММА) – токсичний октанозбільшуючий компонент, заборонений до використання в Європі й США.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти