У жовтні 2020 р. імпорт авіаційного пального в Україну склав 20,6 тис. т, що на 34,4% менше за аналогічний показник жовтня минулого року, але практично відповідає вересневому обсягу (21,2 тис. т). Про це enkorr повідомити в «Консалтинговій групі А-95» з посиланням на дані власного дослідження.
Прикметною особливістю жовтня стало повернення на ринок білоруського гасу – 7,5 тис. т. Відзначимо, в серпні й вересні 2020 р. білоруський ресурс не імпортувався через різке скорочення споживання й діяльності ключового партнера Білоруської нафтової компанії – компанії Baltic Grand Service (BGS).
Морський імпорт ресурсу залишився на рівні жовтня минулого року – 4,8 тис. т. Продукт було прийнято в Миколаєві – групою «Трейд Коммодіті» (4,5 тис. т) і «Сокар Україна» (0,3 тис. т).
Удвічі скоротилися постачання авіагасу з Литви. Загалом у жовтні 2020 р. було імпортовано 7,6 тис. т проти 14,8 тис. т роком раніше. Постачальниками за цим напрямком залишаються «Сокар Україна», «Глуско Україна», «Авіа Ойл», «Амік» та ін..
В «А-95» повідомили, що за 10 місяців 2020 р. імпорт авіаційного пального склав 116,1 тис. т, що майже вдвічі менше від обсягу, імпортованого в січні-жовтні торік (212,4 тис. т).
Відзначимо, показник імпорту реактивного палива у вересні був рекордним у 2020 році. Так, у січні було імпортовано 13 тис. т, у лютому – 14,8 тис. т, в березні – 8,7 тис. т, в квітні – 4 тис. т, в травні – 2,2 тис. т, в червні – 5,2 тис. т, в липні – 13,6 тис. т і в серпні – 13,3 тис. т.
Як повідомляв enkorr, ЗАТ «Білоруська нафтова компанія» 12 листопада проведе відкритий конкурс комерційних пропозицій з реалізації на довгостроковій основі до 120 тис. т пального для реактивних двигунів марки РТ виробництва ВАТ «Нафтан».
Тим часом, у «Консалтинговій групі А-95» зазначають, що активний імпорт білоруського авіапалива знаходиться під питанням, по-перше, через фактичний відхід найбільшого покупця в особі Baltic Grand Service, по-друге, у зв'язку з агресивною ціновою політикою «Укртатнафти», що має надлишки гасу і нарощує присутність в аеропортах.
Нагадаємо, різке падіння обсягів споживання авіапального стало наслідком пандемії COVID-19, через загрозу якої уряд України запровадив обмеження на пасажирські авіарейси з 17 березня. Загальний баланс ринку за перше півріччя 2020 року порівняно з аналогічним періодом торік знизився удвічі, до 105,8 тис. т.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти