Усі найбільші мережі АЗС цього року збільшили податкові виплати, однак проблема нелегальних заправок («бочок») набирає обертів. Про це повідомив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн у матеріалі «Сховані резерви. Заправні мережі розкривають свій податковий потенціал».
З його слів, Нафтогазова асоціація влітку нарахувала 428 АЗС з ознакою нелегальності, але загалом таких станцій значно більше.
«Це компетенція Бюро економічної безпеки й Нацполіції, які чомусь не помічають такого ганебного явища (нелегальних АЗС). Державна податкова служба також має посилити контроль за дотриманням податкового законодавства», — цитує експерт голову комітету ВР з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева.
При цьому Куюн також наголошує на проблемі контролю за станціями через закриття реєстру ліцензій.
«Абсурдність ситуації в тому, що реєстр ліцензій закрито рішенням Кабміну на період дії воєнного стану. Отже, ні спостерігачі, ані споживачі пального наразі не можуть пересвідчитись у легальності АЗС. Яку військову таємницю становлять об’єкти, що стоять на вулицях, позначені на гугл-картах, сайтах та у додатках паливних операторів, — невідомо. Відповідно, і визначити нелегальні об’єкти або підроблені ліцензії неможливо. Відкриття бази ліцензій — необхідний крок, який не несе жодних загроз, проте дуже гальмує подальше підвищення прозорості ринку», — резюмував очільник «А-95».
Раніше у відповідь на запит enkorr у Державній податковій службі повідомили, що споживачі не можуть перевірити дійсність ліцензій автозаправних станцій, а також сплату авансових платежів із податку на прибуток.
Нагадаємо, у першому півріччі 2025 року сплата операційних податків (без імпортних) десятьма найбільшими мережами АЗС зросла на 33% — до 6,238 млрд грн. При цьому податок на прибуток у найбільших роздрібних мережах за цей період зріс на чверть — до 1,229 млрд грн.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти