Наприкінці квітня західні й південні постачальники намагаються покращити показники продажів, продовжуючи знижувати премії для українських покупців. Обсяги реалізації дизельного палива в Україні повільно зростають та це надихає деякі компанії збільшувати обсяги імпорту продукту. Але такі змагання у закупівлях призводить до короткострокового зростання профіциту на ринку.
За даними enkorr, 17-23 квітня українські імпортери розмитнили 129 тис. тонн дизпального, це на 44% більше, ніж тижнем раніше. Зростання імпорту відбулося переважно за рахунок збільшення обсягів постачань дизпального на півдні України. «Минулого тижня в нас були непогані продажі, але зараз на Дунай прибуло багато танкерів, і попит захлинувся», — розповідає трейдер, що продає паливо на одному з дунайських терміналів.
У третій декаді квітня автомобільні партії дизпального у гирлі Дунаю пропонуються з диференціалом +$90-125 до середземноморських котирувань. Зниження премій пов’язане зі зменшенням вартості фрахту, повідомили enkorr учасники ринку. Втім, у регіоні є й більш конкурентні пропозиції. Зі слів трейдерів, деякі компанії на півдні пропонують дизель, що надійшов із турецьких терміналів, за +$62-65 до FOB Med. «За такими цінами можна привезти тільки російський продукт. Нашій митниці треба взагалі заборонити відвантаження дизпального з Туреччини, щоб обрубати постачання російського», — вважає один з українських імпортерів.
На болгарських терміналах в Русе автомобільні партії дизпального у третій декаді квітня продавалися з преміями +$80-110, у портах «Бургас» і «Варна» продукт пропонувався за +$55-90 до середземноморських котирувань.
На західних базисах також відбулося зменшення націнок на партії дизпального, що призначене для продажів в Україну. Учасники ринку повідомили enkorr, що минулого тижня вони укладали угоди з придбання продукту на східних терміналах Польщі за +$73-90 до північно-європейських котирувань. У кількох польських трейдерів в квітні утворилися значні запаси дизпального, які були створені з урахуванням ремонту на Плоцькому НПЗ і очікувань активізації попиту з боку українських імпортерів. Але через недостатньо високі продажі в Україну польські постачальники мусять зменшувати премії. У країнах Балтії умови продажів не змінилися. Автомобільні партії дизпального з терміналів Латвії й Литви пропонуються на $85-100 вище від котирувань CIF NWE.
Зменшення премій на півдні й заході відбувалося на тлі падіння котирувань. Тому обсяги продукту, що були придбані минулого тижня, залежно від базису постачань на $40-80 дешевше, ніж на початку місяця.
У травні українські компанії прогнозують подальше зростання продажів дизпального на внутрішньому ринку. За розрахунками enkorr, обсяги імпорту продукту за підсумками квітня можуть досягти березневого рівня. Це означає, що ринок досяг збалансованого стану. Трейдери повідомляють, що у травні диференціал на терміналі Opet у Мармарі зросте на $2-3, але це практично не вплине на ціноутворення на тлі зменшення вартості фрахту.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти