У початок

Морський експорт російської нафти стабільний другий тиждень поспіль

Середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти з 15 по 21 квітня 2023 року зменшився проти попереднього тижневого періоду на 1% — до 3,4 млн барелів. Про це з посиланням на Bloomberg повідомляють «Порти України».

Морські потоки російської нафти демонструють стабільність другий тиждень поспіль. При цьому показники експорту звітного тижня не мають ознак скорочення видобутку.

На початку квітня російське міністерство енергетики заявило, що виробництво нафти у березні було скорочено на 0,7 млн барелів на добу (б/д). У лютому москва анонсувала зменшення видобутку на 0,5 млн б/д, яке мало розпочатися у березні. Наприкінці березня кремль подовжив термін скорочення до кінця року в рамках більш широкого кроку групи ОПЕК+.

«Скорочення видобутку, яке планувалося розпочати у березні, мало вже відображатися в експортних цифрах, але цього не сталося. У росії відносно мало сховищ, які вона може використовувати як буфер у разі скорочення виробництва. Враховуючи, що більшість резервуарів потрібна для нормальної роботи розгалуженої трубопровідної мережі країни, малоймовірно, що експорт підтримувався за рахунок сховищ», — зазначає агентство.

Загалом звітного тижня російські морські нафтові порти і термінали завантажили 32 танкери проти 31 попереднього тижня. Половина завантажених танкерів припадає на Балтійський регіон, 34% — на Тихоокеанський. Сумарний обсяг відвантаженої нафти становив 23,8 млн барелів проти 24 млн барелів тижнем раніше.

Найбільші обсяги морської російської нафти відвантажуються до Індії, Китаю й Туреччини. За останні чотири тижні сумарний середній обсяг постачань у ці країни досяг рекордних 3,35 млн б/д. Враховуючи дані звітного тижня, середні чотиритижневі потоки до Індії становлять 1,44 млн б/д, до Китаю — 0,9 млн б/д, до Туреччини — 0,1 млн б/д. Більшість танкерів, кінцевий пункт призначення яких наразі невідомий, зрештою завершує рейси в портах Індії або Китаю.

Після введення західних обмежень морська російська нафта із західних портів транспортується на далекі відстані в Азію. Особливістю такої логістики стало рейдове перевантаження в Середземному морі. З початку нинішнього року більше 60 вантажів російської нафти перевалили з афрамаксів на великотоннажні танкери (VLCC) поблизу іспанського міста Сеути на північному узбережжі Африки й біля Каламати на півдні Греції. Великі танкери, що приймають вантажі поблизу Греції, пливуть далі через Суецький канал переважно до Індії. Судна, що завантажуються біля Сеути, прямують навколо Африки до Китаю. 

Нині, схоже, новою локацією рейдової перевалки замість Сеути стали води Атлантичного океану поблизу Західної Африки. Минулого тижня афрамакс Volans перевантажив 730 тис. барелів нафти Urals на великотоннажний танкер Scorpius північніше Кабо-Верде. А декілька днів тому афрамакс Nurkez, схоже, готувався почати перевантаження нафти на великотоннажний танкер Eliza II.

Шість вантажів нафти ESPO із семи, завантажених протягом звітного тижня у порту «козьміно», перебувають на танкерах, що пливуть у Китай. Інший показує пунктом призначення Танджунг Пелепас у Малайзії. Попередні вантажі, які вирушили туди з «козьміно», зрештою попрямували до Індії. До Індії також продовжує надходити більша частина вантажів нафти Sokol, що відвантажується на терміналі Де-Кастрі.

За оцінками агентства, звітного тижня сплата експортного мита забезпечила надходження у скарбницю кремля $46,4 млн проти $46,9 млн попереднього тижня. У квітні ставка становить $1,95 за барель, що відповідає ціні на Urals $50,8 за барель (на $34 нижче від середньої ціни на Brent) у період із 15 лютого по 14 березня.

росія з Індією обговорюють створення спільних інститутів перестрахування постачань нафти, які можуть з’явитися до кінця року. У березні російський уряд обговорював потребу у нових механізмах страхування і перестрахування експорту нафти.

Донедавна кремль усе ще покладався на західних страховиків, щоб покривати більше половини танкерного флоту, який транспортує російську нафту. Але минулого тижня стало відомо, що танкерна компанія Gatik Ship Management, яка бере активну участь у перевезеннях російської нафти, втратила галузеве стандартне страхування свого флоту через порушення цінового обмеження, встановленого G7.

Середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти з 8 по 14 квітня 2023 року збільшився проти попереднього тижневого періоду на 19% — до 3,43 млн барелів. Загалом було відвантажено 24 млн барелів проти 20,2 млн барелів тижнем раніше.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти