Державна екологічна інспекція під час лабораторних випробувань якості пального на українських АЗС виявила понад 7,2 тис. т фальсифікованих бензинів і дизельного пального. Про це йдеться у повідомленні прес-служби Держекоінспекції.
Зокрема, зафіксовано, що 5 874,8 тонни продукції не відповідали встановленим вимогам техрегламенту. Так, відхилення було виявлено у таких видах пального: А-92-Євро5-Е5, А-95-Євро5-Е5, А-95-Євро5-Е5 «Shell V Power», ДП-Л-Євро5-Е0 «Shell V Power», А-95-Евро5-Е5 «Plus», ДП-Л-Євро5-В0 «Plus», А-95-Євро5-Е5 «Shebel», ДП-Л-Євро5-В0 «Energy».
«Ще 1 357,6 тонни продукції виду А-95-Євро5-Е5, А-92-Євро5-Е5, 95-Євро5-Е5 «Shebel» становили небезпеку», — йдеться в повідомленні.
Зазначається, що невідповідність технічному регламенту відзначалася переважно за такими фізико-хімічними показниками як вміст сірки, детонаційна стійкість, об'ємна частка бензолу, масова частка кисню, об'ємна частка кисневмісних сполук і температура спалаху в закритому тиглі.
У Держекоінспекції також повідомили, що з початку 2021 року було проведено 983 заходи державного ринкового нагляду з перевірки характеристик пального, за результатами яких накладено штрафів на загальну суму понад 14,5 млн грн.
Як раніше зазначали експерти Консалтингової групи «А-95», в Україні спостерігається різке збільшення випадків виявлення бензину й дизпального, які не відповідають чинним стандартам якості, а також почастішали випадки підроблення паспортів якості пального на автозаправних станціях під некондиційний продукт, вироблений у кустарних умовах.
Це, за словами експертів, пов'язано з дефіцитом і дорожнечею октанопідвищуючих компонентів, які використовуються кустарними виробниками, а також поширенням практики додавання в дизпальне газового конденсату.
Нещодавно про суттєві відхилення якості пального в мережах дискаунтерів повідомив Інститут споживчих експертиз. За результатами жовтневої перевірки у мережах «БРСМ-Нафта», Motto, Brent Oil та дніпропетровського «Циклону» було виявлено знижене октанове число, перевищення вмісту сірки й бензолу. Раніше інститут також регулярно фіксував невідповідність якості пального у мережі Sun Oil. Зокрема, в цій мережі й у мережі «БРСМ-Нафта» було виявлено монометиланілін (ММА) – токсичний октанопідвищуючий компонент, заборонений до використання в Європі й США.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти