У початок

Голова Unimot пояснив відсутність терм-контрактів з українськими трейдерами (відео)

Керівник і власник найбільшої польської приватної нафтової компанії Unimot Адам Сікорський пояснив відсутність довгострокових контрактів на постачання пального в Україну високою волатильністю й низькою прогнозованістю ринку. Про це він розповів у короткому інтерв’ю директору Консалтингової групи «А-95» Сергію Куюну.   

«Сьогодні настільки ринок волатильний, що якщо я підпишу неправильну ціну, я не зможу потім це на ринку реально продати», — каже він, зазначивши, що довгостроковий контракт може бути реально «вбивчим як для продавця, так і для покупця».

«Ми не розуміємо, що буде відбуватися на ринку. Можливо, сьогодні, якщо буде такий 100-відсотковий «нон рашн» працювати і реально не буде якогось потоку, який заходитиме зі сторони, я був би більш налаштованим на укладення довготермінових контрактів. Але пропонувати…. як я пригадую, у липні кілька компаній нас просили: Адаме, давай укладемо довготермінову угоду. Тієї миті премії були вищими за $200, навіть $250, був такий момент. Що я зміг би сказати сьогодні? Я б тоді підписав контракт. Я продавав би за +$200. І імпортер український, колега, друг сказав би мені: Адаме, це вбивство для мене», — пояснив він.

«З іншого боку, якщо я зроблю «бек ту бек» теж так, як це реально робиться в Європі, я покладу банківську гарантію, наприклад, для заводу в Америці, я привезу цей ресурс, навіть якщо українська сторона мені підтвердить: давай премію +200. Та ми розуміємо, що ми перебуваємо в країні з воєнними діями, де форс-мажор працює дуже широко, можуть сказати якоїсь миті: ні, Адаме, вибач, я просто не можу – інфраструктура не працює, розбомбили якийсь там логістичний центр. І в цій ситуації, на жаль, ми… поки воєнні дії не закінчиться, я думаю, що 80-90% ми будемо працювати на умовах споту», — розповідає він.

Хоча, з його слів, модель, за якою компанія наразі працює з українськими контрагентами, «це теж не спот».

«Ми, дивлячись на український ринок, теж робимо певний прогноз на 3-4 місяці вперед і вже цей обсяг для вас готуємо», — каже Адам Сікорський.

«Але щодо ціни ми працюємо досить гнучко, і думаю, що на цю мить, так би мовити, санкції/не санкції, це краща стратегія, ніж зафіксувати якусь премію», — додав він.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти