У початок

Глобальні авіаційні перевезення 2023 р. зростатимуть, але не досягнуть рівня 2019 р.

Тривалі наслідки пандемії Covid-19 кардинально змінили світовий авіаційний сектор. Деякі регіональні й внутрішні ринки авіаперевезень можуть не повністю відновити свої допандемічні обсяги до 2025 року. Інші, як-от Північна Америка, майже повністю відновилися і, як очікується, отримають єдиний прибуток з усіх регіонів цього року. Про це повідомляє Energy Intelligence, спираючись на власне дослідження.

Для більшої частини Земної кулі прогноз на 2023 рік виглядає сприятливим. Останні оцінки Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA) показують, що світова авіаційна галузь повернеться до прибутковості наступного року з чистим прибутком у $4,7 млрд. Це слідує за чистим збитком обсягом майже $7 млрд цього року.

Структура повітряного руху й доходи продовжать нормалізуватися наступного року. Пасажирські перевезення спричинили приріст загального доходу до 87% від рівня 2019 року торік порівняно з 60% 2021 року. Під час пандемії обсяги авіаперевезень вантажів зросли, оскільки пасажиропотік різко впав. Винахідливі авіакомпанії перепрофілювали пасажирські літаки для перевезення вантажів, що підвищило дохід від вантажних операцій до 40% від загального прибутку 2021 року проти показників до пандемії на рівні 10%-15%. На 2023 рік IATA прогнозує, що доходи авіакомпаній відновляться до 93% від рівня 2019 року, а прибутки від вантажних авіаперевезень скоротяться до 20%.

Підкреслюючи величезну невизначеність, яка затьмарює будь-які прогнози після пандемії, розрив у 4 млрд пасажирів розділяє сценарії зростання й негативу в останньому прогнозі трафіку IATA.

Довгострокові перспективи зростання виглядають багатообіцяючими, коли Азіатсько-Тихоокеанський регіон відновить свою попередню роль двигуна зростання світового повітряного руху. Частка Азіатсько-Тихоокеанського регіону в глобальних пасажиропотоках скоротилася до 22% порівняно з більш ніж третиною 2019 року. Головною причиною цього є політика Китаю щодо нульової боротьби з COVID-19, але суворі протоколи подорожей у багатьох інших країнах, таких як Японія й Австралія, сприяли зниженню.

Згідно з довгостроковим прогнозом IATA, після повного відновлення в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні до 2040 року очікується середньорічне зростання трафіку на 3,3%, що додасть 2,5 млрд пасажирських поїздок. Неспокійна ситуація з Covid-19 у Китаї робить його очевидною дикою картою для будь-яких прогнозів.

У короткостроковій перспективі авіакомпанії стикаються зі слабкою економічною ситуацією. Побоювання рецесії в деяких країнах, таких як Великобританія, Німеччина й росія, продовжують зростати. 2023 року глобальний ВВП зросте на «невеликих» 2,7%. Інфляція досягає максимуму за кілька десятиліть, що підриває довіру споживачів і купівельну спроможність пасажирів. Повномасштабна війна росії в Україні створила ще більше перешкод, піднявши ціни на енергоносії й продукти харчування.

Високі ціни на нафту, завищені спреди на авіаційне й дизельне пальне і підвищення курсу долара збільшують рахунки світових авіакомпаній за паливо. Очікується, що глобальні авіакомпанії заплатять $229 млрд за 304 млрд л (80 млрд галонів), які вони, ймовірно, споживуть наступного року, згідно з оцінками IATA.

Інші проблеми, що залишилися після пандемії, такі як збої в ланцюжках постачань і нестача робочої сили, продовжуватимуть мучити авіаційний бізнес уже цього року. Як зазначають економісти IATA, «уроки пандемії — гнучкість, гнучкість та інновації — мають бути збережені в гонитві за рухом і фінансовим відновленням».

Індія виведе глобальний авіабізнес з останньої стадії Covid-19. Він стане найкращим виконавцем, оскільки зростання ВВП на понад 6% 2023 р. відновить його роль ключового чинника збільшення попиту на авіасполучення й авіаційне пальне. Індія збільшить кількість пасажирів на 430 млн 2040 року порівняно з показниками 2019 року, що ще більше ускладнить для галузі досягнення її головних амбіцій щодо сталого зростання.

Зобов’язання галузі щодо нульової чистої кількості, офіційно оформлене Міжнародною організацією цивільної авіації (ІКАО) на її Генеральній асамблеї торік у жовтні, також створить проблеми, а водночас і нові можливості для повітряного транспорту.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти