У початок

«Газовики» внесли в Раду свій проект щодо збереження акцизу на автогаз

Також є російською мовою

У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт №4098-3 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо збалансованості ставок акцизного податку на скраплений газ відповідно до європейського законодавства».

Документ було зареєстровано 30 вересня групою депутатів переважно з фракції «Європейська солідарність» на чолі з Ніною Южаніною.

Сам текст проєкту закону на сайті парламенту поки відсутній.

Водночас, згідно з повідомленням на Facebook-сторінці Української асоціації скрапленого газу, яка є лобістом цього законопроєкту, він передбачає фіксування співвідношення ставок акцизного податку на автогаз на рівні 25% від ставки акцизу на автомобільні бензини.

Крім цього, документом передбачається впровадження механізму одночасної зміни ставок акцизного податку на скраплений газ і бензин відповідно до встановленого 25%-ого співвідношення в разі нерівномірного перегляду ставок на скраплений газ або на бензини.

Разом з тим, за інформацією УАСГ, у проєкті закону є норма про те, щоб утриматися від перегляду ставок акцизного податку на СВГ і бензин протягом трьох років, до 2024 р.. І тільки з 2024-го по 2031 р. передбачити «поступове щорічне» збільшення ставок на СВГ на €2/1000 л у рік, а на бензини – збільшити ставку на €2,5 в 2024 р. і на €8 за 1000 л щорічно протягом 2025-2031 рр..

Як повідомляв enkorr, у червні 2020 р. Асоціація скрапленого газу вносила на розгляд Комітету ВР з питань фінансів, податкової та митної політики правку, що закріплює співвідношення акцизів на газ і бензин на середньоєвропейському рівні 25%. Але її було провалено.

Нагадаємо, в парламенті зареєстровано законопроєкт, яким пропонується уніфікувати акциз на бензин, автогаз і ДП на рівні €139,5 за 1000 л. Основними лобістами коригувань акцизів у такому вигляді є група «Приват», яка керує найбільшим і фактично єдиним НПЗ в країні – ПАТ «Укртатнафта», і державне «Укргазвидобування». Цей проєкт також підтримує Нафтогазова асоціація України, яка об'єднує найбільші мережі АЗС.

Про потребу перегляду ставок акцизу заявили в «Консалтинговій групі «А-95». На думку експертів, структура споживання моторних палив в Україні потребує коригування задля максимального використання нафтопереробних потужностей, вирівнювання торгового балансу і збільшення податкових надходжень.

Експерти відзначили, що якщо нині акциз на газ становить 24,4% від акцизу на бензин, то для вирішення завдання збалансованого нафтопродуктозабезпечення це співвідношення має бути не меншим за 70-75%. При цьому акцизний податок на дизпальне можна залишити на поточному рівні.

«Бензин стане доступнішим, скраплений газ здорожчає, але збереже свою цінову привабливість, НПЗ отримають перспективу розвитку, ринок знизить залежність від імпорту, а держава отримає додаткові податки», – заявили в «А-95», підкресливши, що вихід на нову структуру споживання буде плавним і займе не менше п'яти років.

Відзначимо, ідею коригування акцизів спрямовано на зниження привабливості скрапленого газу, обсяг споживання якого за останні сім років подвоївся з паралельним зменшенням використання бензину – одного з ключових продуктів у номенклатурі виробництва компанії «Укртатнафта». У компанії вважають, що уніфікація ставок акцизів призведе до зниження попиту на скраплений газ і до зростання продажів бензину.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти