У початок

Формула Мінекономіки показує збільшення роздрібних цін на кінець квітня

Розрахункові роздрібні ціни Мінекономрозвитку на пальне на третю декаду квітня можуть скласти 29,55 грн/л на бензин і 33,66 грн/л — на дизельне пальне. Такі розрахунки зробили в Консалтинговій групі «А-95».

Таким чином, з урахуванням граничних торгових націнок максимальна ціна на «звичайний» бензин для його продажу через мережу АЗС не повинна буде перевищувати 34,10 грн/л, на «звичайне» дизпальне – не вище за 38,66 грн/л.

Порівняно з другою декадою квітня середня ціна на бензин зросте на 23 коп./л, на дизельне пальне — на 1,01 грн/л.

Зазначимо, що згідно з постановою Кабінету міністрів України граничні ціни розраховуються за 10 попередніх днів і публікуються 1, 11 і 21 числа місяця. Однак останнім часом уряд публікує розрахунок із затримкою або взагалі не публікує. Зокрема, черговий бюлетень не було опубліковано 1 квітня. Тоді світові ціни на нафтопродукти значно виросли, але через відсутність публікації українські оператори були змушені працювати в рамках «старих» граничних цін, що призвело до збитків і відштовхнуло операторів від контрактування додаткових обсягів пального.

Нагадаємо, Верховна Рада України ухвалила за основу і в цілому законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану». Одним із тимчасових податкових послаблень є скасування акцизу на пальне і зниження ставки ПДВ з 20% до 7%.

Одночасно з набуттям чинності цим законом Кабмін змінив формулу розрахунку максимально дозволеної ціни на пальне вроздріб. До неї внесено додаткові витрати, що виникли після переорієнтації постачань із білорусі й росії на країни Євросоюзу. Якщо раніше логістичні й інші витрати під час розрахунку становили $27/тонна, то тепер витрати на логістику збільшено до $50/т. Також запроваджено інші витрати, передбачені у зовнішньоекономічному договорі, на суму $150/т.

Раніше директор «А-95» Сергій Куюн висловив думку, що урядові України необхідно тимчасово відмовитись від державного регулювання цін на пальне на АЗС задля стимулювання імпорту, а також задля встановлення справедливих роздрібних цін в умовах проблем із логістикою.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти