У початок

Ембарго з гуркотом прокотилося південними портами на початку минулого тижня

Нафтопродуктове ембарго, що почало діяти з 5 лютого, трохи струснуло ринок дизпального на південному напрямку постачань. Протягом перших п’яти днів місяця середземноморські котирування обвалилися майже на $100, перетнувши рівень $800/т. Через це у деяких трейдерів на дунайському хабі почали здавати нерви. Подейкують, що 6-7 лютого на околицях Одеської області ресурс пропонувався з преміями в $60, а то навіть і з нульовою націнкою. Однак згодом котирування відіграли падіння у понеділок і разом зі зростанням цін до власників ресурсу повернулося самовладання.

Між тим, у Польщі й країнах Балтії таких панічних настроїв не було, премії на північних базисах порівняно з минулим тижнем не змінилися, повідомили еnkorr учасники ринку. На відміну від середземноморського регіону, російського дизелю на півночі помітно менше, тому ембарго майже не вплинуло на поведінку польських і балтійських трейдерів.

Автомобільні партії дизпального зі східних терміналів Польщі, як і минулого тижня, відвантажувалися з преміями $100-120. Проте попит на польський продукт був невисоким. «Наприкінці січня спостерігався сплеск після зниження премій, але зараз активність покупців спала. Сподіваємося, що ближче до весни прокинуться аграрії, й продажі покращаться», — коментує ситуацію польський трейдер. Як зазначав еnkorr, в Україні зберігається профіцит дизпального через великі обсяги закупівель імпортного продукту. Нагадаємо, у січні до країни надійшло 632,7 тис. тонн дизпального. Це на 8% менше, ніж у грудні, але, за свідченнями гравців ринку, реалізація впала на 30-40%.

На балтійських терміналах дизпальне пропонується з преміями $115-130 до північно-європейських котирувань. Учасники ринку повідомляють, що за фіксованими цінами обсяги Orlen Lietuva з відвантаженням цього тижня здешевшають на €57-60 через зниження котирувань.

На південному напрямку, якщо не враховувати понеділкової паніки, суттєвих змін у ціноутворенні не відбулося. На терміналах в болгарському Русе продукт пропонується з преміями $120-140. У Бургасі, Варні й Констанці продукт відвантажують з націнкою $95-120 до середземноморських котирувань.

На дунайському терміналі Джурджулешті обсяги продукту пропонуються з преміями $140-160.

Трейдери зазначають, що на ринку постійно присутній російський дизель, хоча до партій продукту прикладають супроводжувальні документи, які свідчать про його легальне походження. Проте, як-то кажуть, «б’ють не по паспорту, а по пиці». «Походження продукту можна з певною точністю визначити за щільністю, кольором і за температурою спалаху. Російський дизель більш важкий порівняно з іншими аналогами», — каже трейдер, що продає паливо на одному з дунайських терміналів.

Учасники ринку вважають, що у лютому обсяги пропозиції дизпального у Європі можуть навіть трохи перевищувати поточні потреби регіону. Протягом січня середньомісячні запаси дизпального в портах ARA зросли на 2,04 млн барелів, до 18,01 млн барелів на початку лютого. На півдні Європи дефіциту продукту також не спостерігається — російські виробники відчайдушно намагаються продати свої барелі на турецькі термінали. Наявність високих запасів дизпального в Україні вкупі зі стабільним забезпеченням європейських країн сприятиме повільному зниженню премій у постачальників.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти