Обсяг постачань російської нафти в Індію у грудні впали до найнижчого рівня з січня 2023 року, оскільки шість танкерів не змогли доставити вантаж через проблеми з оплатою на тлі посилення санкцій.
За даними консалтингової компанії Kpler, після зростання до історичного рекорду у 2,15 млн барелів на день (б/д) торік у травні імпорт нафти з росії зменшувався, а у грудні він упав до 1,48 млн б/д, передає Bloomberg.
Це мінімум із січня 2023 року, коли в Індію було відправлено 1,4 млн барелів російської нафти.
Падіння експорту російської нафти в Індію пов'язане з тим, що індійські нафтопереробні заводи (НПЗ), які протягом 2023 року отримували в середньому 140 тис. б/д сорту Sokol, через проблеми з оплатою не змогли придбати понад 5 млн барелів, які в Індію доставили шість танкерів.
Цьому завадило те, що дочірнє підприємство «роснєфті» – ТОВ «сахалін-1», зіштовхнулося з труднощами під час відкриття банківських рахунків в Об'єднаних Арабських Еміратах (ОАЕ).
За даними Kpler, танкери з нафтою російської марки Sokol досі простоюють біля узбережжя Індії, а два з них вказали, що можуть вирушити у Китай. Однак це не зупинило експорту російської нафти на індійський ринок, три нові судна вказали Індію як кінцевий пункт призначення.
При цьому за весь 2023 Індія збільшила імпорт нафти з росії більш ніж удвічі порівняно з аналогічним періодом 2022 року. У середньому на індійський ринок надходило 1,79 млн б/д, тоді як імпорт нафти з Іраку, другого за величиною постачальника, скоротився на 11% – до 908 тис. б//д.
Як повідомлялося раніше, за підсумками 2023 року експорт нафти і нафтопродуктів із росії у Європу впав до 4-5% від загального обсягу, до 90% постачань тепер припадає на Індію й Китай.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти