Експорт дизельного палива з росії у вересні різко впав до восьмирічного мінімуму, оскільки нещодавня хвиля атак українських безпілотників значно порушила роботу нафтопереробної системи країни. Про це enkorr розповіли аналітики агенції OPIS.
За інформацією Vortexa, яка відстежує рух суден, експорт дизельного пального й газойлю з росії скоротився до лише 755 тис. барелів на добу (б/д), що є найнижчим сезонним показником із 2017 року.
Обсяги почали знижуватися ще в серпні, коли вони впали приблизно до 790 тис. б/д проти 970 тис. б/д у липні. Це сталося після того, як Україна розпочала кампанію ударів по російських нафтопереробних заводах (НПЗ), експортних терміналах та іншій нафтовій інфраструктурі.
Ці атаки збіглися з плановим осіннім технічним обслуговуванням. За оцінками IIR Energy, час простою російських НПЗ зріс до 1,6 млн б/д у серпні й 2 млн б/д у вересні.
«російський нафтопереробний сектор стикається з безпрецедентними перебоями, а удари безпілотників на початку вересня призвели до падіння обсягів перероблення сирої нафти, — йдеться у звіті Rystad Energy. — Окрім атак безпілотників, ситуацію погіршують санкції, обмежені інвестиції й зростання регіональної нестабільності».
Минулого тижня уряд рф оголосив про часткову заборону на експорт дизельного пального до кінця року, а також про продовження чинного ембарго на експорт бензину для подолання дефіциту на внутрішньому ринку.
«Постійні атаки України на російську нафтопереробну промисловість — із серпня постраждали 16 із 38 НПЗ країни — впливають на експорт дизельного пального ще до того, як минулого тижня набула чинності заборона на експорт», — зазначив Оле-Рікард Хаммер з Arctic Securities.
Скорочення постачання найбільше відчувається у Бразилії й Туреччині, які стали основними покупцями російського дизельного пального після запровадження ЄС ембарго на нафтопродукти з рф у відповідь на розв’язану росією повномасштабну війну проти України.
За даними Vortexa, надходження російського дизельного пального й газойлю до Бразилії у вересні впали до лише 50 тис. б/д, що є найнижчим рівнем із моменту запровадження ембарго ЄС у лютому 2023 року. Це змусило Бразилію збільшити закупівлі у США, на Близькому Сході та в Індії, які зазвичай постачалися до Європи. У результаті, за даними OPIS, середня ціна на дизельне пальне у північно-західній Європі у вересні зросла до $27 за барель проти $23 у серпні.
Постачання російського дизельного пального й газойлю в Туреччину впали у серпні, але у вересні відновилися приблизно до 340 тис. б/д. Водночас країна має менше надлишкових обсягів для реекспорту, що звужує пропозицію у Середземноморському регіоні.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти