У початок

Експорт ДП з Близького Сходу у Європу зростає через збільшення виробництва

Очікується, що експорт дизельного пального з Близького Сходу в Європу зросте в березні після відновлення в лютому, при цьому Саудівська Аравія й Кувейт лідирують, оскільки виробництво на нафтопереробних заводах (НПЗ) Близького Сходу зростає, згідно з інформацією аналітиків і останніми даними відстеження суден.

Згідно з даними S&P Global Commodities at Sea, постачання дизельного пального з Близького Сходу в Європу в лютому становило в середньому 374 тис. барелів на добу (б/д), що є найвищим показником за два місяці, порівняно з 318 тис. б/д у січні.

Постачання Кувейту зросли більш ніж удвічі — до 114 тис. б/д з 55 тис. б/д за той самий період. Саудівська Аравія була найбільшим експортером дизпального в лютому — з 192 тис. б/д проти 169 тис. б/д у січні.

Дані показали, що в лютому Єгипет уперше з серпня 2023 року постачив дизельне пальне в Європу. Поки що в березні експорт ДП з Оману в Європу вже вдвічі перевищує лютневий.

«Європа зараз покладається на Близький Схід і США щодо дизельного пального, тоді як російські барелі прямують до Африки й Латинської Америки, — сказав Наінг Оо, старший радник глобальної аналітики нафти S&P Global Commodity Insights. — Велике питання зараз полягає в тому, чи призведуть нещодавні удари безпілотників по кількох російських нафтопереробних заводах (НПЗ) до обмеження російського експорту дизельного пального, заохочуючи країни Африки/Латинської Америки приймати дизельні вантажі з Близького Сходу й США, потенційно скорочуючи постачання в Європу».

Очікується, що переробка на НПЗ на Близькому Сході зросте до 9,056 млн б/д у І кварталі 2024 року з 8,88 млн б/д за останні три місяці 2023 року через уповільнення обслуговування НПЗ і зниження регіонального попиту, повідомили аналітики S&P Global у звіті 29 лютого. Відповідно до звіту, це перший випадок, коли НПЗ Близького Сходу споживатимуть понад 9 млн б/д сирої нафти в І кварталі, навіть якщо більше 1 млн б/д потужностей НПЗ було відключено в лютому для планового технічного обслуговування. Очікується, що заплановане технічне обслуговування в основному буде завершено в березні.

Водночас Європа наближається до сезону ремонту нафтопереробних заводів, оскільки попит у сільськогосподарському секторі зазвичай зростає в квітні. Згідно з даними Insights Global, запаси дизельного пального й газойлю у нафтопереробному центрі Амстердам-Роттердам-Антверпен упали на 1,26% — до 2,032 млн тонн за сім днів до 7 березня.

За даними CAS, постачання дизельного пального в Європу з Саудівської Аравії, Кувейту й Оману в березні в середньому становили 169 тис. б/д.

НПЗ OQ8 в Омані в Дукмі з виробничою потужністю 230 тис. б/д було урочисто відкрито у січні після шести років розробки, тоді як кувейтський НПЗ Al-Zour досяг максимальної потужності в 615 тис. б/д у лютому після початку комерційних операцій у листопаді 2022 року, повідомляє S&P Global.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти