Постачання дизельного пального з Близького Сходу в Європу сповільнилися, тоді як США збільшили постачання після тимчасової заборони росією експорту.
Згідно з даними S&P Global Commodities at Sea, обсяги імпорту ДП в Європу становлять у жовтні в середньому 165 тис. барелів на добу (б/д), що більше, ніж у вересні (136 тис. б/д). Постачання з Близького Сходу в Європу становлять 110 тис. б/д, а експорт із Саудівської Аравії й Катару значно нижчий за загальний показник у вересні (317 тис. б/д).
За оцінками S&P Global, росія ввела тимчасову заборону на експорт ДП 21 вересня, щоб зменшити різке зростання внутрішніх цін на паливо, усунувши зі світового ринку близько 1 млн б/д. Експорт дизпального з США в Європу в середньому становив 188 тис. б/д у жовтні порівняно зі 122 тис. б/д у вересні.
Загальне збільшення імпорту ДП в Європі здебільшого пов’язане з накопиченням запасів напередодні зими й «панічними покупками» після російської заборони, сказала Елеонор Баддс, директор з досліджень та аналізу S&P Global Commodity Insights. Запаси в Європі відносно низькі порівняно з п’ятирічним середнім показником.
Згідно з даними Insights Global, запаси дизпального й газойлю у нафтопереробному центрі Амстердам-Роттердам-Антверпен станом на 12 жовтня досягли 10-місячного мінімуму в 1,827 млн тонн, падаючи третій тиждень поспіль. Низький рівень запасів пояснюється високою структурою відставання, яка стимулює постачальників спустошувати свої резервуари, а також зростанням активності як на дизельному, так і на газойльному паливі через падіння контракту на газойль ICE на передній місяць протягом тижня.
Наразі Європа залежить від імпорту ДП із США, Індії й Близького Сходу, сказав Рассел Харді, генеральний директор великого трейдера Vitol, на конференції в Лондоні 17 жовтня. Останніми місяцями ціни на бензин і дизельне пальне були високими, що призвело до конкуренції обох продуктів для нафтопереробних заводів (НПЗ), сказав він.
Зараз крек-спред для бензину в Європі становить близько $6США за барель, а для дизпального – $32-33США за барель. «Стимул зараз більш масово на користь виробництва середніх дистилятів», — додав Харді. Середні дистиляти включають дизельне пальне, тоді як бензин є легким продуктом. Деякі стартапи нафтопереробних заводів «розвиваються не так швидко, як планувалося», а інші готуються до ремонту. «Нам потрібно буде побачити стабільніший потік дизельного пального», — підсумував він.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти