2024 року світовий попит на нафту зростатиме повільніше, ніж на 2 млн барелів на день (б/д), що спостерігалося цього року, але ціни, ймовірно, залишаться в тому ж діапазоні $80-90 за барель, оскільки ОПЕК+ продовжує ретельно керувати ринком.
Про це у вівторок на Energy Intelligence Forum заявив генеральний директор Vitol Рассел Харді.
Зі слів Харді, який очолює один із найбільших у світі незалежних нафтотрейдерів, зростання попиту на нафту було ключовим чинником зростання цін на нафту цього року.
Але члени ОПЕК+ «досить обережно ставилися до пропозиції», додав він, щоб урахувати зростання видобутку в США й Гайані, а також у членах ОПЕК Лівії, Венесуелі й Ірані, виробництво яких звільнено від квот.
Як вважає Харді, цього року ОПЕК «упоралася дуже добре», скорочуючи виробництво, щоб підтримувати рівновагу на ринку.
Додаткове добровільне скорочення Саудівською Аравією на 1 млн б/д, на додаток до колективних скорочень ОПЕК плюс, допомогло підштовхнути нафту Brent до $90 за барель за останні тижні й у середньому до $82 за барель 2023 року.
Баланси Energy Intelligence показують, що Саудівській Аравії доведеться продовжити своє поточне добровільне скорочення до першого кварталу 2024 року, щоб утримати ціни на відносному рівні, оскільки світовий попит на нафту, як очікується, зросте на 1 млн б/д.
Ці обмеження виробництва скорочують комерційні запаси сирої нафти в країнах ОЕСР, і це безпосередньо впливає на ціни на нафту, а також робить ринок більш вразливим до збоїв у постачанні.
Атака «Хамас» на Ізраїль викликала занепокоєння тим, що постачання сирої нафти на Близький Схід може бути перервано, надто якщо з’являться докази, що Іран безпосередньо причетний до нападу. Крім того, занепокоєння щодо постачань з росії після її повномасштабного вторгнення в Україну в лютому 2022 року ще не повністю вщухло.
Харді нагадав своїй аудиторії, що зростання цін на нафту також зіграло свою роль у зростанні витрат на логістику.
Торговельні шляхи стали довшими, а ставки на фрахт зросли після санкцій ЄС проти російської нафти, які перетворили тижневі поїздки до Європи за 2 млн б/д сирої нафти й 1,6 млн б/д нафтопродуктів у багатотижневі рейси.
За оцінками, росія створила «тіньовий флот» із понад 500 танкерів, які не пов’язані із західними компаніями й можуть забирати нафту і нафтопродукти з рф за ціною, вищою від верхньої межі, встановленої G7 і ЄС.
Харді зазначив, що поточні ціни «набагато перевищують ціновий ліміт», встановлений на рівні $60США за барель експорту російської сирої нафти.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти