У початок

Експерт назвав абсурдною заяву ДБР про постачання російського ДП у Миколаїв

Також є російською мовою

Нещодавня заява Державного бюро розслідувань (ДБР) про викриття в порту Миколаєва компаній, які ввозили дизельне пальне з Росії за заниженими цінами, є абсурдною з погляду галузевої практики. Про це у своїй авторській колонці «ДБР. Перший зашквар» пише директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

Зокрема, експерт вказує на те, що в заяві силовиків ідеться про два танкери, кожен з яких прибув у порт Миколаєва з 30 тис. т дизельного пального на борту. Компаній-імпортерів у ДБР не розкривають, заявивши лише, що вони пов'язані з нардепом Віктором Медведчуком.

Утім, за словами С. Куюна, постачальник великих обсягів ДП у порту один - міжнародний трейдер Coral Energy. Він працює вже кілька років і є найбільшим постачальником дизпалива і скрапленого газу в Україну морем. Має азербайджанське коріння і працює по всьому світу.

Згідно з контрактами і даними навігаційних логістичних сервісів, танкери, про які йдеться, привезли італійський ресурс, завантаживши його в порту в Аугусті.

«Навіть якщо припустити неймовірне, наприклад, що Coral усіх перехитрив і привіз російський продукт, то з погляду українського закону в цьому немає порушення. Тому що імпорт російських нафтопродуктів в Україну не заборонено! Про який кримінал нам каже ДБР? Щомісяця в країну без будь-яких проблем надходить понад 250 тис. т російського дизпального – це еквівалент восьми таких танкерів», – пише він.

Експерт також звертає увагу на те, що Coral Energy привозить пальне в Миколаїв і розміщує його на тимчасовому ліцензійному складі, після чого будь-хто може купити і розмитнити необхідний обсяг. Найбільшими одержувачами «миколаївського» ДП є ОККО, WOG, «Сокар», «Алпен Трейд», «Кворум Нафта», «Фідея» й інші компанії.

«Немає одного ТОВ, про яке пишуть у ДБР, яке б отримувало весь вантаж», – зазначає Сергій Куюн.

Крім того, він виключає варіант мінімізації обов'язкових платежів на мільйони гривень.

Так, за його словами, під час імпорту ДП сплачується два податки: акциз і ПДВ. Акциз має єдину фіксовану ставку, її мінімізувати неможливо. Що стосується ПДВ, то його обсяг дійсно буде залежати від митної ціни. Її митники встановлюють на основі контрактів, і, за нашими даними (а їх правдивість перевірено роками), митна вартість морських партій була повністю ринковою – $741/т. Мало того, оскільки розмитнюють частинами, вартість щодня коригується постачальником, остання ціна на 13 жовтня була вже $765/т, що повністю відповідає світовим тенденціям

«Питання: про яке заниження цін удвічі каже ДБР, якщо дані митниці говорять про об'єктивну картину?» – пише експерт.

Важливу роль у цьому так званому розслідуванні, вважає С. Куюн, відіграє згадка про народного депутата Віктора Медведчука, проти якого введено санкції РНБО.

«Ну і головне питання: що це було? Це робота силового відомства? Ви там думаєте, якщо сказали «Медведчук» і «Росія», це індульгенція для будь-якого свавілля? Відомство, яке ми утримуємо за свої гроші, генерує абсолютну дурницю, порушуючи всі закони і логіку, які тільки можуть бути, – пише Куюн. – Це плювок в обличчя бізнесу, якому тепер доведеться пояснювати, що він не верблюд. Це новий цвях у репутацію України, про роботу з якою міжнародні банки і так не хочуть чути».

Він заявив, що відслідковуватиме хід «розслідування» ДБР, щоб довести його безпідставність і абсурдність.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти