У початок

ДП підозрілого походження з Болгарії заливає південь

Постачальники ДП з Болгарії посилили ціновий демпінг на українському ринку. Про це повідомляють трейдери, що оперують в південних регіонах України.

Наприкінці вересня на ринку з’явилося багато пропозицій продажу дизельного пального, що відвантажується з болгарських терміналів Русе й Бяла за 44,7-45,1 грн/л. З доставкою до Рені продукт коштує на 2 грн/л дорожче. З такими пропозиціями зокрема вийшли компанії «Нафтотрейд Поділля» й GTS Trading

Зі слів операторів ринку, болгарський ресурс виходить на 1,8-2 грн/л дешевшим від будь-якого іншого ДП на півдні України, хоча наприкінці серпня картина була протилежною: пропозиції з Русе виходили дорожчими на 0,8-1 грн/л за індійські чи грецькі. «Пояснити такі ціни нічим, окрім російського походження, неможливо. Так чи інакше, це просто унеможливлює будь-яку конкуренцію», — каже один з імпортерів.

За розрахунками трейдерів, ціна 44,7 грн/л у Русе еквівалентна $988/т на базисі FOB Med, або середній розмір котирування за другу половину вересня з премією $46/т. У той же час ресурс із Греції або Індії з перевалкою через Констанцу оцінюється у Рені на рівні FOB Med+$120-130. Таким чином, пропозиції болгарського ДП приблизно на $80/т дешевші за середні ресурсу неросійського походження. При цьому, зі слів трейдерів, той самий ресурс перевалений не в Констанці, а у Бургасі, вийде в Україні ще на $10-15/т дорожчим.

Болгарські компанії надають до проданих партій дизельного пального сертифікати походження Болгарії або ЄС. У Болгарії функціонує два виробники нафтопродуктів: «лукой нефтохім бургас» і міні-НПЗ Insa Oil у місті Білоземі (Пловдівська область). Нагадаємо, що Болгарія разом з Чехією, Словаччиною й Угорщиною користується винятком із запровадженого Євросоюзом ембарго на російську нафту й нафтопродукти. Згідно з запровадженими правилами, забороняється реекспорт російських нафтопродуктів і пального, виготовленого з російської нафти, у країни ЄС.

Саме постачання російського походження в болгарські порти може бути запорукою низьких цін, вважають учасники ринку. За даними Консалтингової групи «А-95», у серпні обсяги імпорту російського дизпального і газойлів у Бургас зросли на 38% порвіняно з липнем, до 29 тис. т. За 27 днів вересня з російських портів у Бургас надійшло більше 20 тис. т. Основним отримувачем російських вантажів є компанія Insa Oil. Теоретично «лукойл нафтохім бургас» міг би постачати ДП в Україну, однак, за наявною інформацією, російський «лукойл» заборонив такі операції.

Нагадаємо, 12 жовтня набувають чинності зміни до Митного кодексу. Затверджені норми дозволяють митним органам вимагати від імпортерів нафтопродуктів пакет документів, якими підтверджується весь ланцюг постачань нафтопродуктів від заводу-виробника до українського кордону.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти