У початок

Дизпальне з півдня витискає західний продукт з українського ринку

На початку травня споживання дизпального в Україні продовжує зростати. Але збільшення продажів відбувається переважно за рахунок роздрібного сегменту. Реалізація продукту у дрібному гурті, зі слів трейдерів, залишає бажати кращого. При цьому постачальникам західного ресурсу доводиться конкурувати з морськими трейдерами, які декларують нижчі ціни на півдні України.

Умови продажів автомобільних партій дизпального на східних терміналах Польщі на початку травня не змінилися, обсяги пропонувалися з націнками +$73-90/т до північно-європейських котирувань. При цьому премії у країнах Балтії зменшилися до $65-85/т через надлишок продукту в регіоні.

Минулого тижня у пункті пропуску «Ягодин-Дорохуськ» обмежили рух вантажівок до 3 червня. Як повідомляв enkorr, 4 травня розпочалася акція протесту польських перевізників, унаслідок чого польська сторона призупинила оформлення вантажних автомобілів на в’їзному й виїзному напрямках. Також учасники ринку кажуть про утворення довгих черг на КПП «Рава-Руська–Хребенне» через часткове переспрямування вантажівок з Дорохуська й повільної роботи польської митниці. Ситуація з перетином польського кордону почала погіршуватися ще у квітні, коли на головному для паливних компаній пункті «Ягодин-Дорохуськ» закрили «зелений коридор» і запровадили електронну чергу. В понеділок, 8 травня, Міністерство інфраструктури повідомило, що знайшло рішення для розблокування пункту «Ягодин-Дорохуськ». Але поки що ситуація залишається напруженою.

Зростаюча залежність імпорту дизпального від автомобільних перевезень спонукає учасників ринку говорити й про проблеми залізничних відвантажень. «Ми чули про складнощі з перетином польського кордону автотранспортом. Сподіваємося, що це може підвищити попит на залізничні партії дизпального», — каже трейдер, який возить продукт вагонами з Польщі й Румунії. Співрозмовник зазначає, що через високі тарифи доставка дизпального залізницею в Україну менш вигідна порівняно з автоцистернами. За даними enkorr, у квітні частка залізничного імпорту впала до 27%, склавши 115,3 тис. тонн. Понад 70% з цього обсягу було завезено мережами АЗС. Залізничні партії дизпального, яке імпортується під дрібний гурт, продати важче. Через недостатньо високий попит на внутрішньому ринку й падіння котирувань маржа дрібногуртових продажів залишається низькою. З початку квітня вартість дизпального у північно-західній Європі й Середземномор’ї обвалилася на $145-160/т, до $644-649/т. Як наслідок, автомобільні партії на момент потрапляння в Україну мають меншу вартість порівняно із залізничним ресурсом.

На південному напрямку умови продажів дизпального практично не змінилися. Автомобільні партії продукту з дунайських терміналів пропонуються з диференціалом +$90-125 до середземноморських котирувань. На болгарських терміналах в Русе автомобільні партії дизпального продавалися з преміями +$80-110, у портах «Бургас» і «Варна» продукт пропонувався за +$65-85 до середземноморських котирувань. Учасники ринку зазначають, що південний ресурс вдається краще продавати, ніж західний.

«На продаж однієї машини з Литви припадає кілька авто з Румунії», — каже український трейдер, що імпортує пальне з різних джерел. «Попит на українському ринку є, але питання у ціні. Десь доцільніше запропонувати клієнтові південний продукт, при цьому дизель з Польщі не завжди вдається продати навіть у Києві», — коментує інший постачальник. За даними enkorr, у березні й квітні з південних базисів забезпечувалося понад 60% українського імпорту дизпального. Хоча ще на початку року понад половину обсягів продукту в Україну надходило через західні пункти пропуску. Одним із чинників зміни географії постачань є засилля дешевого російського дизпального у середземноморському басейні, що впливає на рівень цін у регіоні.

У травні очікується зростання продажів дизпального в Україні. Проте деякі компанії на тлі падіння котирувань можуть збільшити закупівлі для створення запасів дешевого продукту, який можна буде продати, коли зростання цін відновиться.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти