У початок

Дизельний тиск: квітневий профіцит загострив конкуренцію трейдерів

У квітні 2025 року український ринок дизельного пального зіткнувся з надлишком пропозиції, що призвело до загострення конкуренції серед імпортерів і трейдерів. Про це йдеться у матеріалі експерта Консалтингової групи «А-95» Івана Марченкова «Перехід на особистості: профіцит ресурсу загострив конкуренцію до максимуму».

Як зазначає автор, імпорт дизелю минулого місяця зріс на 6% порівняно з березнем, досягнувши 548 тис. тонн, попри загальне зниження імпорту на 19% за перші чотири місяці року.

Польща залишилася головним постачальником, збільшивши обсяги на 7%, до 173 тис. тонн. Особливу увагу привернув термінал PERN у Дембогоже, звідки відвантаження зросли з 22 тис. тонн у березні до 40 тис. тонн у квітні. Основними імпортерами стали OKKO, WOG, «БРСМ» і AGTG.

«Тим часом поруч була менш конспірологічна і цілком відкрита історія. Несподівано нагадала про себе «труба», яка справді змусила про себе говорити не тільки у контексті штовханини з польським продуктом, а й зі всіма іншими», — пише автор, зазначивши, що минулого квітня тутешні обсяги злетіли майже на 60%, до 57 тис. т.

«Найбільше ринок вразив дует компаній «Люкс Країна» і «Сокар Україна», який пропонував дуже цікаві ціни: пропозиції у Житомирській області були на рівні цін на західному кордоні», — йдеться у статті.

Водночас Литва скоротила постачання з 50 до 41 тис. тонн, що частково пов'язано з ремонтом на Мажейкяйському НПЗ.

Туреччина значно збільшила обсяги імпорту, зокрема з НПЗ STAR, до 72 тис. тонн, що в чотири рази більше порівняно з попереднім місяцем.

Греція і Румунія зменшили постачання через ремонтні роботи на НПЗ і економічну невигідність постачань відповідно.

Як вважає автор, квітневе зростання обсягів імпорту призвело до посилення профіциту на ринку. Всі розраховували на збільшення споживання, але вочевидь попит був переоцінений. Статистика вже котрий місяць свідчить: ринок скорочується.

«Імпортери погоджуються з думкою, що везти потрібно менше, щоб не переливати ринок. Проте ніхто не хоче, щоб скорочення обсягів відбувалося саме їх коштом. Проявами загострення конкуренції стали не тільки прямі звинувачення у каламутних схемах, а й інформаційні вкиди на профільних телеграм-каналах про «оптимізаційні» податкові схеми окремих гуртовиків», — резюмує він.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти