У початок

Диверсифікація і податкова дисципліна: експерт назвав найважливіші кроки у системі нафтопродуктозабезпечення

Також є російською мовою

Директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн вважає, що на сьогодні в Україні є ціла низка механізмів державного впливу для наповнення бюджету і зниження енергетичної залежності. Про це він написав на своїй сторінці у Facebook.

Насамперед, за його словами, потрібно стимулювати внутрішнє виробництво.

«На 8 рік війни найбільший у країні нафтопереробний завод у Кременчуці завантажений менше, ніж наполовину. Натомість ринок на 70% залито пальним із Росії й Білорусі. Завод на 43% належить «Нафтогазу України», ще 56% - у Коломойського і Ярославського. А з олігархами у нас говорити не можна, звинуватить у зраді відразу. Путіна боїмося менше, якщо готові в нього купувати?» – пише С.Куюн.

На думку експерта, також слід провести акцизну реформу, відкоригувавши кошик споживання, щоб перейти від імпортного газу до вітчизняного бензину. Паралельно з цим, як зазначає експерт, потрібні мита й квоти на імпорт пального, зниження портових ставок і залізничних тарифів на альтернативні постачання нафтопродуктів морем.

«Такий комплекс заходів максимум до чого може призвести, то це до здорожчання на 1 грн за рахунок більш витратної логістики (а може й ні, якщо витрати знизити). Але з усіх боків піднімається ґвалт! Аааа, змова, зрада. Після вчорашньої лекції на ніч (промови Путіна — ред.) ви, як і раніше, так вважаєте? Тим часом протягом року можна знизити частку РФ і РБ до 30-40% ринку, паралельно завантаживши наші заводи, УЗ, перевалки і трубопроводи. Суцільна перемога! Але ні…», – зазначає він.

Також експерт додав, що розслідування «податкових» схем з виробництва й продажу нафтопродуктів говорять про те, що мінімум 22 млрд грн на рік йде повз бюджет акцизів і ПДВ на пальному.

«Податкове навантаження з літра проданого на заправці пального відрізняється в десятки разів. Де робота податкової?» — запитує експерт, зазначаючи, що в країні також працює близько 20 міні-НПЗ, діяльність яких не може зупинити армія держорганів.

«Вихід у нас один – ми, і лише ми маємо побудувати сильну державу. А це означає підтримувати наших виробників, платити податки (і дивитися, щоб платили інші), разом боротися з корупцією (про що досить правдоподібно в частині ефективності сказав Путін). І ось тоді буде не лише сильна армія, а й повага у світі. Ніхто за нас цього не зробить», – резюмував С.Куюн.

За даними Консалтингової групи «А-95», 2021 р. спільно на Білорусь і Росію припало майже 5 млн т, або 62% всього українського ринку дизельного пального, 45% ринку бензину, 22% авіаційного пального й 45% ринку скрапленого газу.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти