У початок

Дежавю: трейдери дизпального повертаються до мінусів

Протягом тижня ціни на дизпальне мали різноспрямовану динаміку: не встигли вони зрости на тлі різкого збільшення котирувань, як зовнішній ринок обвалився і повернувся до показників нижче за $700/т. На тлі цінових коливань значна кількість пропозицій разом з ослабленим попитом призвели до повернення гуртовиків до від’ємних заробітків.

«Це був дуже складний тиждень у плані продажів. Найгірший. Усе збіглося: багато пропозицій, попит слабкий, котирування, які пішли вгору, а ціни не встигли», – зазначив один із трейдерів.

Під кінець тижня європейські котирування дизпального відіграли зростання і на 10 жовтня знизилися порівняно з початком тижня у середньому на $24/т, або майже на 1 грн/л.

Згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», середня вартість дизелю в країні з 7 по 11 жовтня знизилася на 0,08 грн/л і становить 44,14 грн/л.

Динаміка гуртових цін на дизельне пальне в Україні у жовтні 2024 р., грн/л 

На півдні ціни коливалися у межах 41,50-42,40 грн/л, але більшість пропозицій починалися від 41,70-41,80 грн/л. На нижній межі пропонував дизель «Арстак», трохи вище — за 41,60 грн/л — «Укройлпродукт».

«За фактом зараз немає не те що маржі, мінуси такі, що в окремі дні доходили до 1 грн/л», – поділився один із південних трейдерів.

За власними підрахунками enkorr, на 11 жовтня на півдні премії на дизпальне становили біля $75-80/т до котирувань CIF Med від 10 жовтня. З урахуванням цін у трейдерів маржа максимально досягала $6/т, але з поправкою на густину і можливий демередж вона зводиться до нуля. За умови середньої вартості на рівні 41,80 грн/л спливає мінус в $9/т, а то й більше.

«Жовтень у реалізації мав бути найкращим місяцем року, а виходить навпаки. Шалена конкуренція з'їдає майже все. Для більш-менш нормальної роботи повинен бути плюс на тонні бодай $20, а цього тижня ціни показували -$20/т», – зазначив засновник компанії «Мартін Трейд» Володимир Порайко.

На суттєвий мінус скаржилися й на заході. «У першій половині тижня при собівартості у 43,50 грн/л були пропозиції нижче від 42 грн/л. Деякі компанії були перелитими настільки, що вимушені були продавати за старими закупівельними цінами, а це наразі суттєвий мінус», – розповіли у паливній компанії, яка пропонує пальне на заході.

В іншій додали, що в кінці тижня вже таких «шалених» цін не було, але і маржі теж не було.

Зі слів учасників ринку, на тижні Unimot пропонував гарну вартість дизелю, чим майже зупинив продажі в українських компаній.

Станом на 11 жовтня дизель на заході можна було придбати за 43,20-44,80 грн/л. Нижня межа відповідає цінам на ресурс в УНТК і «Укрнафті». 

За підрахунками, на заході країни премії у середньому становлять $100-105/т до котирувань CIF NWE. Надбавки польських постачальників становили $60-77/т без ескалації. Враховуючи доставлення до кордону, трейдерам залишається у середньому близько $3-4/т. 

Ускладнює роботу імпортерів значна кількість пропозицій палива на ринку. З 7 по 10 жовтня тільки на південних терміналах розмитнилося у середньому на добу 10,2 тис. т дизелю. Водночас показник по країні становив 20,77 тис. т, що трохи менше, ніж за аналогічний період минулого тижня.

Загалом із 30 вересня по 6 жовтня було відвантажено 19,1 тис. т дизелю, що на 12% менше, ніж тижнем раніше.

Майже 39% загального імпорту становили залізничні партії, обсяги яких порівняно з останнім тижнем вересня зросли на 25%, до 7,4 тис. т добових, через збільшення відвантажень з Румунії (+81%), Литви (у 2,6 раза) і поновлення імпорту з Німеччини.

Щодо автомобільних партій, то їх обсяги знизилися на 13%, до 2,09 тис. т добових. Найбільше просіли постачання дизелю з Польщі (на 50% менше, ніж тижнем раніше, до 1,6 тис. т) і Литви (на 24%, до 6 тис. т).

Але загалом постачання ресурсу з Литви зросло до 9% і сумарно становило 10,6 тис. т. Зі слів імпортерів, через ремонт на НПЗ у Мажейкяй Orlen Lietuva скоротила втричі обсяги пропозицій пального на жовтень.

«Ресурсу дуже багато, тому ринок навряд чи помітить зниження обсягів Orlen Lietuva», – поділився думкою один із респондентів.

Через котирування вартість орленівського пального на 14-20 жовтня зросла майже на $45/т, до $764-775/т залежно від базису. Водночас пропозиції від українських трейдерів здорожчали на 1,60-1,70 грн/л. Згідно з даними telegram-каналу УНТК, вартість литовського пального становить 41,70-42,30 грн/л.

Слід зазначити, що минулого тижня скоротилося майже в 2 рази постачання ресурсу з Греції, до 18,2 тис. т. Це найменший показник за останні 4 тижні.

На початку наступного тижня ціни на дизель в Україні можуть повернутися до зростання через висхідну динаміку ф’ючерсів на газойлі на Лондонській біржі. Станом на 22:10 11 жовтня котирування ICE Gasoil становили $709/т. 

 

 

 

 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти