Пропозиції російського LPG, який відсьогодні потрапляє під ембарго ЄС, у Польщі майже вичерпалися, повідомляють польські трейдери. Останні ціни, про які було чути на сході Польщі, – на рівні 2 900-3 000 зл/т ($709-733/т). Багато ресурсу було розкуплено заздалегідь, хоча певний обсяг ще зберігається нерозвантаженим у вагонах, зазначають учасники ринку.
«Продукту на ринку прямо зараз не так багато, й ми повільно крокуємо до нових вищих цін», — констатують у Tyczka Polska.
«Компанії просто притримують російські обсяги, оскільки далі їх можна буде продати дорожче», — вважають в іншій польській компанії.
Політика продавців призвела до зростання цін як на внутрішньому ринку, так і для українських контрагентів. Цього тижня автомобільні партії суміші зі східних і центральних терміналів з урахуванням транспорту до кордону пропонувалися за $761-803/т проти $730-805/т тижнем раніше.
Автомобільні партії ПБТ пропонували компанії Unimot, Byalchem Group і Venor Polska, тоді як Barter зосередився на продажах польським клієнтам. Постачальники неросійського газу зазначають зростання попиту на внутрішньому ринку.
«Сьогодні польські компанії вперше більш ніж за місяць почали закуповувати у нас суміш. З 20 грудня ми піднімемо ціни ще на $15-20/т», — повідомив польський трейдер. Водночас з боку українських покупців активність невисока, багато вітчизняних імпортерів перемкнулися на закупівлі газу в Литві або на півдні через нижчі ціни на цих напрямках.
На ринку пропану російського продукту також не лишилося, що призвело до зростання попиту на морський ресурс. «У Гданську вже три дні стоять черги з машин», — зазначив один з трейдерів. На тлі ажіотажного попиту гуртові партії пропану у Гданську зросли на $20/т, до $770-780/т.
Ціни на автомобільні партії суміші на литовських ГНС зросли на $6-14/т, до $702-716/т з урахуванням транспортування до польсько-українського кордону. «Литва пропонує найнижчі ціни, але нюанс у тому, що обсягів немає», — іронізує один з імпортерів.
Литовський ринок також почав зазнавати впливу газового ембарго ЄС. Orlen Lietuva почав обмежувати обсяги продажів і поступово підвищує ціни. На цей тиждень вартість суміші з Мажейкяйського НПЗ зросла на $5-10/т, до $605-610/т, а з наступного тижня збільшиться ще на $15/т.
Окремі учасники ринку пов’язали зростання з технічними проблемами, що виникли на заводі 18 грудня. Але інші компанії вважають, що Orlen таким чином намагається залишити більше продукту для місцевого ринку.
Латвія, яка була найбільшим серед країн Балтії покупцем російського газу, теж перелаштовується на альтернативні джерела постачань. «На наш термінал останні партії газу з росії було відвантажено 10 листопада, і це вже все продано. Тепер лишається розраховувати тільки на море й Казахстан», — зазначив представник латвійської компанії.
Утім, деякі імпортери завозили великі обсяги напередодні ембарго, щоб сформувати запас. Зокрема латвійській компанії Intergaz у листопаді було відвантажено 14 тис. тонн газу з росії.
Цього тижня в Ригу надійшов черговий танкер з газом зі Швеції, ціна на автомобільні партії становить €700/т FCA. У компанії Latvijas Propana Gaze повідомили, що попит на продукт за такою ціною невисокий як на місцевому ринку, так і у Польщі.
Втім, ціни продовжують зростати, тому в найближчому майбутньому пропозиції компанії можуть зустріти попит.
Вартість залізничних партій ПБТ збільшилася у середньому на $30-40/т, до $770-830/т DAP Ізов/Ягодин. З термінала у Славкові й Гданську ресурс пропонувався за $750/т і $780/т відповідно. Газ у вагонах здорожчав на тлі зростання попиту на польському ринку. На закарпатських базисах вагонні обсяги суміші пропонувалися за $760-810/т DAP. Попит на залізничні обсяги залишається низьким через зростання цін, повідомили enkorr опитані трейдери.
Тим часом на румунських базисах газ дешевшає. Автомобільні партії ПБТ і пропану у Галаці за тиждень здешевшали на $20/т, до $720-730/т і $740-750/т відповідно. У Мангалії ціна на пропан зменшилася на $5-15/т, до $760/т. «У Румунії попит на газ зберігається, але надійшли обсяги від Unimot, і ціни обвалилися», — розповів один з румунських трейдерів.
Як повідомляв enkorr, днями на терміналі Octogon у Мідії розвантажився танкер з 3,4 тис. тонн пропану. Спочатку планувалося, що з тієї партії на румунський ринок піде близько 1 тис. тонн продукту. Але учасники ринку повідомили, що Octogon отримав більший обсяг.
На українському березі Дунаю автомобільні партії газу здорожчали на 500-1 000 грн/т, до 52 500-54 500 грн/т через зменшення надлишків продукту. До кінця грудня очікуються невеликі обсяги надходження продукту на південь.
«Зараз розвантажується Orinda, а наступного тижня буде максимум 2-3 танкери», — каже один з учасників ринку. Попереду млявий січень й зниження цін Sonatrach, тому ніхто не поспішає робити запаси. Очікується, що алжирська компанія може зменшити вартість газу на $20-40/т.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти