У початок

Ціни на ДП у Європі підвищуються через хаос перевезень у Червоному морі

З початку року гуртова вартість дизельного пального, що постачається в північно-західну Європу, підскочила на 12%, до трохи більше від $116 за барель ($865/т), згідно з даними General Index, складеними Bloomberg. Перебої в торгівлі в Червоному морі — не єдиний чинник, через напади Хуті також зростає вартість фрахту.

«Вони змушують переспрямовувати кораблі, змушуючи їх подорожувати довше, а отже, і вартість імпорту зростає», — сказав Юджин Лінделл, керівник відділу нафтопереробних продуктів консалтингової компанії FGE. Хоча деякі судна все ще йдуть за маршрутом через Червоне море, їм доведеться платити більш високі тарифи на страхування, додав він.

Європейські нафтопереробні заводи (НПЗ) не виробляють достатньо дизельного пального, щоб задовольнити попит, тому регіон залежить від імпорту, багато з якого надходить з Близького Сходу й Індії.

Ця лінія постачання стала ще важливішою після того, як санкції заборонили імпорт дизельного пального з росії після її повномасштабного вторгнення в Україну.

Найпростіший спосіб для вантажів із близькосхідної Перської затоки й Індії дістатися до Європи — пропливти через Червоне море, а потім через Суецький канал. Але зараз багато компаній уникають цього маршруту через атаки хуситів, зокрема ракетний удар по нафтовому танкеру минулого тижня. Кілька суден зараз плавають навколо південноафриканського мису Доброї Надії.

Дизельне пальне також пов’язане з ціною на сиру нафту, яка теж дорожчає, оскільки трейдери стурбовані зростанням напруженості на Близькому Сході й тим, що танкери відхиляються від звичного мааршруту. Але приріст ціни на паливо випередив зростання ціни на нафту.

Збої на НПЗ у Європі — деякі заплановані, деякі позапланові — також можуть обмежити постачання дизельного палива, що ще більше підтримає ціни.

Недавні атаки безпілотників на російські енергетичні об’єкти також становлять ризик для постачання. Незважаючи на те, що Європа більше не залежить безпосередньо від барелів цієї країни, ринок дизельного пального глобальний, тому якщо виробництво скорочується в одній області, тиск на підвищення охоплює більший ринок.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти