У початок

Ціна на нафту Brent стабілізувалася на рівні $86,3 за барель

Ціни на нафту стабільні у понеділок після підйому за підсумками минулого тижня на побоюваннях дефіциту пропозиції на ринку.

Вартість червневих ф'ючерсів на сорт Brent на лондонській біржі ICE Futures на 8:10 за київським часом у понеділок складає $86,28 барель, що на $0,03 (0,03%) нижче за ціну на закриття попередньої сесії. У п'ятницю ці контракти здорожчали на $0,22 (0,3%), до $86,31 за барель.

Ціна ф'ючерсів на нафту WTI на травень на електронних торгах Нью-Йоркської товарної біржі (NYMEX) опустилася на цей час на $0,04 (0,05%), до $82,48 за барель. За підсумками попередньої сесії вартість контрактів збільшилася на $0,36 (0,4%), до $82,52 за барель.

Минулого тижня Brent здорожчала на 1,4%, WTI – на 2,3%, причому обидва сорти нафти зросли в ціні четвертий тиждень поспіль.

Підтримку ринку надав опублікований у п'ятницю прогноз Міжнародного енергетичного агентства (МЕА), згідно з яким дефіцит пропозиції на світовому ринку у третьому кварталі становитиме 2 млн барелів на добу (б/д). «Серйозний дефіцит нафти в другому півріччі очікувався і раніше, але чергове скорочення (видобутку країнами ОПЕК+) загрожує подальшим стисненням пропозиції й зростанням нафтових котирувань у період, коли інфляційний тиск і так завдає шкоди вразливим споживачам», – йдеться в огляді агентства.

У другому кварталі дефіцит становитиме 400 тис. б/д, прогнозує МЕА. Раніше агентство очікувало, що попит перевищить пропозицію лише у третьому кварталі. Середній дефіцит на 2023 рік оцінюється у 800 тис. б/д.

ОПЕК, яка опублікувала щомісячний прогноз на день до МЕА, як і раніше очікує збільшення попиту на нафту на 2023 рік на 2,3 млн барелів на добу (б/д) вище від доковідного рівня, до 101,89 млн б/д.

«Очевидно, що нещодавнє рішення країн ОПЕК+ про скорочення видобутку дало поштовх цінам на нафту, – каже аналітик ING Groep NV Уоррен Паттерсон. – Проте ми бачимо скорочення маржі прибутку нафтопереробних компаній, що відтверджує слабкий попит на нафтопродукти».

S&P Global Inc. зазначає сигнали зниження попиту на дизельне пальне як у Китаї, так і в США і Європі.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти