На вересень рф збільшила заплановані обсяги завантаження нафти з балтійського порту «усть-луга» й чорноморського порту «новоросійськ». Це сталося після перебоїв у роботі її головного західного порту, «приморськ», повідомили Reuters два джерела, знайомі з графіком.
Переспрямування потоків нафти до менш постраждалих портів може допомогти москві зберегти загальний експорт відносно стабільним, попри пошкодження інфраструктури. росія докладає зусиль для підтримки високих обсягів продажу нафти, які залишаються основою її бюджетних надходжень.
Збільшення морського експорту відбувається на тлі незапланованих зупинок нафтопереробних заводів (НПЗ), які стали мішенню атак українських дронів. Україна посилила удари по нафтогазовій інфраструктурі росії з початку серпня — на тлі розчарування мирними переговорами, які, зі слів кремлівських очільників, фактично призупинені.
Перебої залишили більше сирої нафти, доступної для експорту, повідомили джерела.
За їхніми даними, порт «усть-луга» завантажуватиме щонайменше 500 тис. барелів на добу (б/д), або 2 млн тонн, порівняно з початковим планом у 1,5 млн тонн. Порт працює не на повну потужність через ремонт насосної станції «унеча», пошкодженої внаслідок ударів українських безпілотників у серпні. «унеча» є критично важливою для потоків до усть-луги й нафтопроводу «дружба».
новоросійськ планує завантажувати приблизно 750 тис. б/д, або 3,1 млн тонн, що на 350 тис. тонн більше за початковий план. Це найвищий рівень експорту з термінала за кілька місяців, додали джерела.
Тим часом завантаження у приморську, який мав обробляти 900 тис. б/д у вересні, стикається із затримками й може бути скорочено. Експорт сирої нафти й дизельного пального з порту частково відновився в суботу після атак дронів, але ремонт триває, і терміни повного відновлення залишаються невизначеними.
Станом на четвер два танкери класу Aframax — Kusto та Cai Yun — постраждали під час ударів і залишалися на якорі поблизу приморська, згідно з даними LSEG Shipping.
Одне з джерел зазначило, що переспрямування обсягів із приморська до новоросійська ускладнюється через обмежену доступність танкерів.
«Нелегко відремонтувати новий танкер для завантаження російської нафти або змінити пункт призначення судна в стислі терміни», — сказало джерело.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти